01-03-2016 21:15 | Door: Erik Verheggen

De tweede editie van DuurzaamBedrijfsleven Magazine is uit! Met als thema Circulaire Economie. In dit magazine hebben we de circulaire supplychain ondersteboven gekeerd en ontleed in de cruciale stappen: retourlogistiek, materiaal- en productontwerp, retail en marketing en finance. We laten je zien hoe de koplopers in elk van die schakels de circulaire economie in de praktijk brengen. Hoe zet Chemieconcern DSM duurzaamheid in als groei-driver? Op welke manier draagt Rabobank bij aan het sluiten van ketens? Welke rol ziet de CEO van Van Gansewinkel voor het grootste afvalbedrijf van ons land? Waarom wil Ikea van zijn klanten af? En wat bedoelt directeur van het NIOO Louise Vet met haar uitspraak "Poep is goud"?

Dit is nog maar een greep uit ons 92-pagina’s tellende blad. In het Magazine komen een groot aantal achtergronden en analyses terug die niet eerder op ons online platform verschenen. Een terugkerend item is onze ‘Business Check-up’, waarin we business cases en innovaties langs de meetlat leggen. In dit nummer tonen we de business case, schaalbaarheid en de milieudruk van C2C-tapijt, circulaire kleerhangers, retourlogistiek en garen uit visnetten.

Nieuwe Insider Members van DuurzaamBedrijfsleven krijgen het magazine gratis toegestuurd

Nieuwe Insider Members van DuurzaamBedrijfsleven kunnen het magazine gratis downloaden. Zij krijgen het magazine ook toegestuurd. Onze Premium Members krijgen alle edities toegestuurd. Zij hebben bovendien altijd toegang tot de online-edities van het magazine. Daarnaast bieden we het brede bedrijfsleven nog meer handelingsperspectief door het magazine toe te sturen aan een selectieve doelgroep van beslissers in het bedrijfsleven.

Dit jaar biedt DuurzaamBedrijfsleven Media bovenop het dagelijkse nieuwsaanbod verdieping met zeven themamaanden rondom sector-overstijgende trends en ontwikkelingen. Alle invalshoeken komen aan bod op ons online platform, sociale media, in het radioprogramma DuurzaamBV Radio en in DuurzaamBedrijfsleven Magazine.

Editie #3 van DuurzaamBedrijfsleven Magazine komt uit in april en staat in het teken van de Future Transport & Mobility. Het vervoer van personen en goederen ziet er over een paar decennia compleet anders uit dan nu. Files en bunkerolie bestaan niet meer. Elektrisch vervoer, big data en verregaande automatisering maken het mogelijk dat stromen veel efficiënter georganiseerd worden en dat de uitstoot van CO2 en schadelijke emissies flink omlaag kan. We belichten innovaties en bedrijven die voorop lopen in duurzame vervoer van personen en goederen over land, via het water en door de lucht.