DUMMY Dit is DuurzaamBedrijfsleven

Dit is DuurzaamBedrijfsleven

DuurzaamBedrijfsleven is het grootste onafhankelijke platform over duurzaam ondernemen, innovatie en cleantech in Nederland. Dagelijks leveren we een compleet overzicht van nieuws en achtergronden over de kansen die duurzaam ondernemen biedt. We tonen technologische doorbraken, belangwekkende ontwikkelingen en de business case van duurzaam ondernemen.

DuurzaamBedrijfsleven levert concrete duurzame oplossingen. We gaan daarbij verder dan het constateren van problemen: we geven bedrijven en ondernemers handelingsperspectief vanuit een nuchtere economische realiteit. Onze doelgroep is veel breder dan alleen de duurzaamheidsmanager binnen een onderneming; alle professionals binnen bedrijven hebben onze focus.

Online bereiken wij maandelijks meer dan 80.000 bezoekers met een volledig overzicht van het laatste nieuws en concrete voorbeelden en diepgaande analyses van duurzame ontwikkelingen in binnen- en buitenland. De nieuwsberichten, achtergronden, themamaanden, interviews, animaties, infographics en video-items geven het Nederlandse bedrijfsleven aanknopingspunten om succesvol te zijn en te blijven in duurzaam ondernemen.

Offline staat het sectoroverstijgend delen van kennis en ervaringen centraal. We verbinden onze lezers, partners en de rest van ons netwerk. Doel is om het zakendoen te vergemakkelijken en duurzame innovatie in een stroomversnelling te brengen. Professionals kunnen op deze wijze direct tot de kern van de zaak doordringen en geboden kansen in duurzaamheid vertalen naar acties.

Ontstaan en team

DuurzaamBedrijfsleven is in juni 2012 opgericht door Yoeri van Alteren. DuurzaamBedrijfsleven is een onafhankelijk onderdeel van Club van 30 BV.

Inmiddels bestaat DuurzaamBedrijfsleven uit een redactie met gespecialiseerde journalisten onder aanvoering van hoofdredacteur Erik Verheggen. Zij kennen de doelgroep van professionals in het Nederlandse bedrijfsleven en combineren online nieuwsbronnen met hun eigen expertise. Naast de redactie bestaat DuurzaamBedrijfsleven uit een marketing manager en een aantal grafisch ontwerpers.

De toegevoegde waarde

Duurzaamheid is een breed begrip, maar bedrijven en professionals hebben specifieke informatie en aanknopingspunten nodig. Daarom brengen wij nieuws en achtergronden langs verschillende assen.

We richten ons op vijftien belangrijke bedrijfssectoren. In dit domein bieden we onze lezers handelingsperspectief door te tonen wat partijen uit dezelfde sector presteren. Tegelijkertijd geven we inspiratie door ondernemingen uit andere sectoren te belichten.

Een andere selectie die wij aanbieden is de tweedeling tussen ‘wat is vernieuwend?’ en ‘wat wordt de standaard?’. Dit is een scheiding tussen innovatieve oplossingen uit de voorhoede enerzijds, en bewezen duurzame oplossingen die een aantrekkelijke business case hebben anderzijds. Daarnaast zijn specifieke zoekacties mogelijk waarmee de lezer DuurzaamBedrijfsleven naar zijn eigen hand kan zetten.

Toegankelijk

Op DuurzaamBedrijfsleven kan iedere professional terecht voor de laatste ontwikkelingen in duurzaam ondernemen. In tegenstelling tot veel andere mediakanalen hebben wij vanaf de start de keuze gemaakt om het nieuws op ons online platform vrij toegankelijk te maken. We nodigen jou als lezer dan ook uit om alle informatie en content die we maken te absorberen en er je voordeel mee te doen.

Voor lezers die ons nieuws gemakkelijker tot zich willen nemen, of ons aanbod af willen stemmen op hun eigen specifieke behoeften, hebben we een aantal extra mogelijkheden en features ontwikkeld. Met onze memberships steun je bovendien het grootste journalistiek onafhankelijke mediaplatform op het gebied van duurzaam ondernemen. Een overzicht over de mogelijkheden van onze lidmaatschappen vind je hier meer informatie.

Commerciële activiteiten

Om de kosten van onze activiteiten te dekken, werkt DuurzaamBedrijfsleven met channel partners. Dit zijn ondernemingen die duurzaamheid als een van de belangrijkste thema's in het bedrijfsleven hebben betiteld en zelf aanjager in duurzaam ondernemen zijn of willen zijn.

Onze partners zien in dat onafhankelijke nieuwskanalen nodig zijn om verduurzaming in het bedrijfsleven te versnellen. Zij kunnen dit met hun bijdrage aan DuurzaamBedrijfsleven stimuleren.

In de samenwerking met partners neemt DuurzaamBedrijfsleven altijd een onafhankelijke positie in. Uiteraard willen onze partnerbedrijven hun eigen merknaam en duurzame imago met een commercieel partnership versterken en een afzetmarkt voor duurzame producten en diensten stimuleren. De afspraak is duidelijk en simpel: wanneer een duurzame prestatie of ontwikkeling van één van onze partners interessant is voor onze doelgroep dan zal de hoofdredacteur en zijn redactie besluiten tot plaatsing. Indien dit niet het geval is, kan besloten worden tot het plaatsen van een bericht als ‘Nieuws van partners’ of wordt publicatie niet doorgezet.

Onze partners begrijpen dat professionals uit het Nederlandse bedrijfsleven alleen belang hebben bij een onafhankelijk en journalistiek nieuwsplatform.