02-06-2016 18:41 | Door: Fitria Jelyta

Uit onderzoek blijkt dat ASN Bank de favoriet is bij consumenten, wanneer zij een duurzame belegging online willen afsluiten.

Het onderzoek werd onafhankelijk uitgevoerd door onderzoeksbureau Wua, waarin tweehonderd respondenten op zoek gingen naar een duurzame manier om € 5.000 te investeren of beleggen. Doel van het onderzoek is om de digital experience van potentiële klanten in kaart te brengen, om na te gaan welke instelling als beste wordt gekozen en wat de redenen daarachter zijn.

ASN Bank behaalde een score van 74 en staat daarmee bovenaan de lijst, gevolgd door ING, Triodos en Robeco. Net als Robeco, behaalde ASN Bank met 35 procent de hoogste score op het gebied van conversie. Op het gebied van online vindbaarheid scoorde ING 5 procent hoger dan ASN Bank. 

Om de scores van onder meer digital experience, conversie en vindbaarheid te verbeteren, stelt het onderzoeksbureau voor dat de banken verschillende stakeholders betrekken bij het uitvoeren van een digitale marketingstrategie. Daarnaast zijn thema’s als het aanbod en de merkpropositie belangrijk om potentiële klanten te werven via de website. 

Bron: ASN Bank | Foto: Harald Walker, Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)