22-09-2016 09:10 | Door: Fitria Jelyta

De website van de ASN Bank biedt in de sector Finance de beste digitale klantervaring. Duurzame activiteiten leverden de bank meer waardering van consumenten op. 

Dat blijkt uit het benchmarkrapport Digital Excellence Monitor 2016 van het Amsterdamse onderzoeksbureau Wua. Voor dit rapport beoordeelden meer dan 8.500 respondenten meer dan 1.500 websites in de sectoren Finance, Verzekeringen, Telecom, Travel, Retail, Energie en Automotive.

Meer waardering voor duurzaamheid

In het benchmarkrapport stelt Wua dat kleinere banken die actief zijn op het gebied van transparantie en duurzaamheid meer waardering krijgen van consumenten. Zo is de ASN Bank beloond met de eerste plaats voor digitale klanttevredenheid. Daarmee liet de ASN Bank Triodos achter zich. Die bank eindigde op de tweede plek van de Digital Excellence Monitor 2016 in de sector Finance.

Dankzij heldere communicatie over zijn bijdrage aan een duurzame wereld en onder andere erkenning van externe awards, kreeg de ASN Bank de hoogste score. Uit eerder onderzoek van Wua bleek al dat de ASN Bank favoriet is bij consumenten, wanneer zij een duurzame belegging online willen afsluiten.

Winnaars Digital Excellence Monitor

In de Digital Excellence Monitor worden de websites beoordeeld op drie verschillende thema’s: Look & Feel, Aanbod en Merk. Met Look & Feel kijkt het onderzoeksbureau naar het technisch functioneren van de website en de manier waarop producten en diensten worden weergegeven.

Verder wordt er bij Aanbod bijvoorbeeld gekeken naar hoe makkelijk het is voor de bezoeker om de voor hem relevante opties te zien. Vervolgens beoordeelt Wua met het thema Merk de websites op betrouwbaarheid.

Naast de ASN Bank, ontvingen ANWB, Greenchoice, Justlease, KLM, KPN en Topbloemen in hun sectoren de hoogste scores voor digitale klantervaring. 

Bron: Wua | Foto: Ken Teegardin via Flickr, Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)