12-12-2014 11:32 | Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

True Price heeft zijn rekenmethode gelanceerd om milieu- en maatschappelijke kosten in geld uit te drukken. Een aantal bedrijven werkt er al mee.

Het bedrijf organiseerde donderdag een conferentie over True Price en de Green Deal ‘Samenwerken aan transparantie van natuurlijk en sociaal kapitaal’. De Deal is een initiatief van IUCN NL, MVO Nederland, het ministerie van Economische Zaken en True Price. De bedrijven AkzoNobel, ARCADIS, BAM, Deloitte, DSM, EY, FMO, Interface, Heijmans, KPMG, Philips, PwC en Thermaflex hebben zich inmiddels aangesloten bij de Green Deal.

In een reportage van Nieuwsuur over dit onderwerp leggen bouwbedrijf BAM en tapijttegelfabrikant Interface uit waarom zij het belangrijk vinden om de werkelijke prijs, inclusief externe kosten, van hun producten in kaart te brengen. "Het gaat erom dat we betere keuzes maken en het bepalen van de ware prijs helpt daarbij", zegt Directeur Duurzaam Ondernemen William van Niekerk van BAM in de uitzending.

Het eerste bedrijf in Nederland dat een prijskaartje heeft gehangen aan zijn milieu-impact is NS. Het vervoerbedrijf integreerde dit jaar een milieuverlies-en-winstrekening in zijn jaarverslag.

Bekijk het filmpje over True Price dat Duurzaambedrijfsleven eerder publiceerde: