Future Leadership

10 redenen om het nieuwe magazine 'Future Leadership' te lezen

21-09-2016 17:40 | Door: Erik Verheggen

De nieuwe editie van DuurzaamBedrijfsleven Magazine is uit! Deze uitgave is het slotstuk van onze themamaand Future Leadership. 10 redenen op een rij waarom je het blad online of in print moet lezen.

1. Een Imtech-primeur

De neergang van beurslieveling Imtech ligt nog vers in het geheugen. In dit magazine een primeur: een interview met voormalig Imtech-CEO Roger Knubben. We spreken met hem over leiderschap en verwaarlozing, omgaan met complexiteit en de verschroeiende druk van de pers.

2. Omdat je geen genoeg krijgt van Elon Musk

Gevraagd naar hun inspiratiebronnen noemen Nederlandse beslissers vrijwel zonder uitzondering één naam: Elon Musk. Wat is het geheim van de hyperactieve CEO, die de wereld wil redden door de overgang naar duurzame energie en duurzaam transport te versnellen? Lees in dit magazine over de succesprincipes van de Teslabaas.

3. We willen allemaal wel eens "Jezus zijn"

Niet meer “Jezus willen zijn”, is een belangrijk inzicht dat foodpionier Bob Hutten zich heeft eigen gemaakt. Kosten nog moeite spaart de directeur om ‘zijn medewerkers in hun kracht te zetten’. Gelukscoaches zijn er al, maar start Hutten ook een datingsite voor zijn medewerkers? Een interview over investeren in geluk.

4. Een expertpanel met een boodschap

Ewoud Goudswaard, Fiona van ’t Hullenaar, Martin de Jong, Annemarie van Doorn, Harry Hofman, Nadie Winde. Het expertpanel van DuurzaamBedrijfsleven Magazine draait doorrr. Leiders anno 2016 worden uitgedaagd om van duurzaamheid business te maken. Maar wat maakt een leidinggevende in duurzaamheid succesvol?

5. Het ondernemerschap van Vandebron

Lekker stoken in een vastgeroeste branche. De vernieuwer van de energiemarkt, die rol wil Vandebron. Niet om ‘zo snel als mogelijk de eigen zakken te vullen, maar om de energietransitie vooruit te helpen’, zegt medeoprichter Aart van Veller in een interview.

6. Omdat de meeste verandertrajecten mislukken

Duurzame transities dwingen bedrijven tot verandering. Maar tussen duurzame idealen en nieuwe businessmodellen gaapt een gat, dat vraagt om nieuw leiderschap. Een interview met Frits Wilmsen en Robin Beker, leiderschapsexperts van Frits Philips Jr. & Partners (FP&P), over complexiteit en het breken uit oude kaders.

7. Willem Lageweg die zijn geduld verliest

In dit magazine ook een afscheidsinterview met Willem Lageweg, de scheidend directeur van MVO Nederland. Het is tijd voor duidelijk leiderschap, vindt hij. “Ik vind dat het geduld met bedrijven die geen duurzame boodschap hebben, of zelfs een contraire boodschap, heel gering moet zijn."

8. Drie succesverhalen die je moet lezen

Voor de een was het een ontsnapping uit het stroperige bedrijfsleven, voor de ander een toevallige samenloop van omstandigheden. Maar het ondernemerschap bracht hen stuk voor stuk succes. DuurzaamBedrijfsleven Magazine gaat in gesprek met drie Nederlandse gamechangers: Michiel Muller, Steinar Henskes en David Beijer.

9. Het businessmodel van Philips Lighting 

Philips Lighting komt op eigen benen te staan. Het bedrijf kijkt door de ontwikkeling van zijn concept Light-as-a-service anders aan tegen de eigen rol in de keten. “Start vanaf nieuw stuk papier. Denk niet in termen van hoe je dingen nu doet. Ontwerp alles wat je oppakt opnieuw. Laat je niet leiden door obstakels - die er gegarandeerd zijn”, zegt Frank van der Vloed, general manager lighting Benelux in een interview.

10. Onno Dwars die oude patronen doorbreekt

VolkerWessels Vastgoed heeft grote ambities voor de gebouwde omgeving. Daar hoort leiderschap bij waarin lef en doorzettingsvermogen sleutelbegrippen zijn, stelt Onno Dwars, hoofd acquisitie en innovatie bij VolkerWessels Vastgoed. Het is het type leiderschap waar Dwars tijdens de Provada zelf voor werd gelauwerd. DuurzaamBedrijfsleven sprak met hem over innovatie en het doorbreken van traditie.

Lees de hele editie hier. Het blad in print ontvangen om mee te nemen op vakantie? Word Insider Member van DuurzaamBedrijfsleven en je krijgt het blad opgestuurd. Premium Members ontvangen alle edities van ons magazine.

Word nu Free Member en ontvang GRATIS 2x per week een nieuwsbrief met de belangrijkste duurzame ontwikkelingen. En download ook nog eens GRATIS al onze infographics. 

Door: Erik Verheggen

Hoofdredacteur DuurzaamBedrijfsleven Media. Volgt alles wat te maken heeft met grondstofgebruik en de circulaire economie. Altijd op zoek naar sector-overstijgende oplossingen.