05-11-2015 18:33 | Door: Chris Thijssen

FrieslandCampina brengt consumenten met melkboeren in gesprek om te laten zien hoe zijn producten tot stand komen. Hiermee geeft de zuivelproducent inzicht in zijn productieketen.

Volgens FrieslandCampina willen consumenten graag weten waar producten vandaan komen en hoe ze worden geproduceerd. Om die reden kunnen consumenten zaterdag in verschillende Albert Heijn-winkels spreken met melkboeren van de zuivelproducent. De actie is onderdeel van de Stel je vraag aan de boer-campagne.

De in totaal honderd ledenmelkveehouders gaan met consumenten in gesprek over de herkomst en productiewijze van verschillende Campina-producten van het zuivelbedrijf.

“De producten van Campina komen van de melkveehouders van FrieslandCampina”, zegt Edwin Blom, Directeur Sales and Shopper Marketing bij FrieslandCampina Nederland, in een persbericht. “Samen met onze melkveehouders bestrijken we de hele zuivelketen, van gras tot glas.”

Van koe naar zuivelproduct

Behalve in de supermarkt, kunnen consumenten de melkveehouders ook regelmatig op de boerderijen zelf ontmoeten, zegt Blom. “Zo ontvangen we jaarlijks meer dan 100.000 mensen op de Campina Open Boerderijdagen. Komende zaterdag zoeken we zelf de consumenten op in de supermarkt; daar waar onze zuivelproducten worden verkocht.”

Maurice Hanegraaf uit Maren-Kessel is een van de melkveehouders van FrieslandCampina die zaterdag in de supermarkt staat. “Mensen vinden het prachtig om te horen en te zien hoe een melkveebedrijf werkt. Ook wij ontvangen regelmatig schoolklassen en mensen uit de omgeving”, zegt hij.

“Maar het is zeker zo leuk en belangrijk om zelf de consument in de winkel op te zoeken en te vertellen hoe de weg van de koe naar hun zuivelproduct eruit ziet.”

Bron: FrieslandCampina | Foto: Kitty Terwolbeck, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)