20-01-2016 17:19 | Door: Erik Verheggen

De eerste editie van ons nieuwe tijdschrift ligt er, vers van de pers. Achter de schermen waren we er met ons hele team al een tijd mee bezig, maar nu kunnen we DuurzaamBV Magazine – apetrots – tonen aan de buitenwereld. Met zestig pagina’s staat het bol van nieuws, achtergronden, interviews en diepgaande analyses. Geen droog vakblad, maar een aantrekkelijk magazine met veel beeld en ruimte.

Het eerste nummer is het slotstuk van onze themamaand #FutureFood. We belichten kansrijke businessmodellen die oplossingen bieden voor voedselvraagstukken, innovaties die schaalbaar genoeg zijn om betekenisvolle veranderingen in gang te zetten en de rol die bedrijven kunnen pakken als aanjager in duurzaamheid. Net als op ons online platform, komt ook in het magazine aan de hand van vijf stappen de supplychain van de voeding aan bod: landbouw, productie, logistiek, groot- en detailhandel en consumptie.

Download

Al onze members kunnen deze editie als PDF downloaden. Lezers van DuurzaamBedrijfsleven die een nieuw Insider Membership afsluiten, krijgen het magazine eenmalig toegestuurd. Onze Premium Members krijgen alle edities thuisgestuurd. Zij hebben bovendien altijd toegang tot online edities van het magazine. Daarnaast bieden we het brede bedrijfsleven nog meer handelingsperspectief door het magazine toe te sturen aan een selectieve doelgroep van beslissers in het bedrijfsleven.

DuurzaamBV Magazine is een volgende stap in de ontwikkeling van DuurzaamBedrijfsleven Media. In april vorig jaar hebben we ons nieuwe online platform gelanceerd op DuurzaamBedrijfsleven.nl. Daar zijn in het najaar podcasts en een radioprogramma onder de noemer DuurzaamBV Radio bijgekomen. Ook zijn we begonnen met themamaanden, waarin we verdieping en achtergronden bieden voor de belangrijke sector-overstijgende onderwerpen van deze tijd. Met de lancering van DuurzaamBV Magazine ontwikkelt DuurzaamBedrijfsleven Media zich van ‘digital only’ tot ‘digital first’.

Op je bureau

We krijgen veel positieve reacties van relaties die het magazine al hebben vastgehad en doorgebladerd. Maar er zijn ook kritische geluiden. Een overstap op papier ligt toch niet voor de hand voor een mediabedrijf dat duurzaam ondernemen ziet als ‘licence tot operate’? DuurzaamBedrijfsleven Media is overtuigd van de kracht van concrete informatie, inspirerende voorbeelden en het uitwisselen van ervaringen. Zo bieden we handelingsperspectief voor het bedrijfsleven. Wij vinden het belangrijk om onze multi-platformaanpak verder door te voeren om onze doelgroep zo goed mogelijk te bedienen. Met het magazine kunnen we onze content en informatie nog beter bundelen, versterken en ook op het bureau krijgen van beslissers die offline op zoek zijn naar nieuws en achtergronden.

Editie 2 van DuurzaamBV Magazine komt uit in februari en staat in het teken van de circulaire economie. Hoe maken we producten recyclebaar? Hoe voorkomen we dat waardevolle grondstoffen de keten verlaten? En welke businessmodellen en financieringsvormen maken de transitie naar een circulaire economie echt mogelijk? Op dit moment loopt de themamaand Circulaire Economie op DuurzaamBedrijfsleven. Met onder meer interviews met Van Gansewinkel, Rockwool, Rabobank, Bundles, Sympany, de Dutch Green Building Council, Circulair Fryslân en nog veel meer.

In 2016 biedt DuurzaamBedrijfsleven bovenop ons dagelijkse nieuwsaanbod verdieping met zeven themamaanden rondom sector-overstijgende trends en ontwikkelingen. Alle invalshoeken komen aan bod op ons online platform, sociale media, in het radioprogramma DuurzaamBV Radio en in het magazine DuurzaamBV Magazine.