14-05-2016 07:30 | Door: Fitria Jelyta

Met een investering van $ 1 mrd wil Apple de Chinese taxidienst Didi Chuxing helpen bij het bereiken van een grotere doelgroep in de Chinese markt.

Dat schrijft persbureau Reuters. Didi Chuxing, de Chinese concurrent van Uber, maakt dagelijks 11 miljoen taxiritten mogelijk. Zo heeft het bedrijf een marktaandeel van 87 procent binnen de Chinese markt voor taxideelsystemen.

Apple zegt via deze investering meer inzicht te verkrijgen in verschillende Chinese marktsegmenten. De investering in Didi Chixung toont aan dat Apple meer variatie wil brengen in de diensten die het bedrijf biedt. Daarnaast wijst deze investering op het verbeteren van de banden van Apple met de Chinese regering, zeggen analisten tegen Reuters.

Zelfrijdende deelauto

Volgens Patrick Moorhead, analist bij adviesbureau Moor Insights & Strategy, haalt de technologiegigant veel winst uit diensten als Apple Pay en Apple Music. Dat terwijl de verkoopcijfers van de iPhone en iPad zijn gedaald, schrijft de Volkskrant.

Eerder maakte de techreus bekend aan een elektrische auto te werken. Apple zou deze elektrische auto in Duitsland als onderdeel van een deelautodienst aan de man willen brengen. Ondanks alle geruchten is de Apple-auto geen zelfrijdend model. 

Bron: Reuters | Foto: James Whatley, Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)