03-04-2012 19:41 | Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

De jeugd van China, Zuid-Afrika en Brazilië drukt haar duurzame stempel op de internationale markt. Jongeren in deze opkomende markten hechten aanzienlijk meer waarde dan Westerse jongeren aan CO2-reductie door bedrijven.

Jongeren zijn de heilige graal voor marketeers. Niet alleen beïnvloeden ze de aankoopbeslissingen van hun ouders, maar als je een jongere aan je merk weet te binden heb je een klant voor het leven.

Uit onderzoekscijfers van Carbon Trust, een internationaal onderzoeksbureau, blijkt nu dat jongeren in opkomende markten zoals China, Zuid-Afrika en Brazilië eisen dat internationale bedrijven hun CO2-emissie aanzienlijk verminderen.

Wereldwijd wil 78 procent van de jongeren dat hun favoriete merken hun CO2-uitstoot vermindert. De Chinese jeugd doet het sterkst een beroep op emissiereductie bij bedrijven (88 procent), gevolgd door Zuid-Afrikaanse (86 procent) en Braziliaanse jongeren (84 procent).

De jeugd in deze opkomende economieën vergroot hiermee het belang voor multinationals om hun CO2-uitstoot wereldwijd aan te pakken.

Trouw

Opvallend zijn de verschillen tussen jongeren in opkomende en Westerse economieën.

Onder de Chinese jongeren van 18 tot 25 jaar stelt 83 procent een merk trouwer te zijn als het bedrijf actief zijn CO2-uitstoot vermindert. Dit in tegenstelling tot slechts 55 procent van de jongeren in het Verenigd Koninkrijk.

Bedrijven zullen in toenemende mate moeten strijden om deze jongeren op basis van “groene initiatieven”, zoals een sterkere toewijding om CO2-doelstellingen te behalen, aan hun merk te binden.

Koopkracht

Tom Delay, Chief Executive van Carbon Trust, noemt de resultaten “verrassend”. Hij stelt: “Onder de Chinese jeugd stopt 60 procent met het kopen van een product als de desbetreffende fabrikant weigert haar CO2-uitstoot te verminderen in vergelijking met slechts 35 procent van de Amerikaanse jongeren.”

Met een Chinese economie die groeit als kool zal de internationale markt zich in de toekomst steeds meer moeten richten op de waarden van de Chinese consument in plaats van de Amerikaanse.

Dus om te vermijden dat bedrijven wereldwijd inkomsten mislopen, blijkt nu dat zij zich in zullen moeten zetten om hun CO2-uitstoot drastisch te verminderen.

Bron: businessGreen

Foto: d'n'c