22-04-2013 15:28 | Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

Hoewel publiek en pers interesse heeft in maatschappelijk verantwoord ondernemen, brengen communicatieprofessionals maar mondjesmaat informatie naar buiten.

Willem Lageweg, directeur van MVO Nederland, roept communicatiedirecteuren op om berichtgeving over maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) structureel te verwerken in hun communicatie. Slechts 25 procent van de bedrijven verwerkt mvo namelijk in hun communicatie-uitingen.

Dit is opvallend weinig vindt MVO Nederland. Volgens de kennis- en netwerkorganisatie is namelijk 75 procent van het publiek en 50 procent van pers hierin geïnteresseerd. In 2012 wees een onderzoek van CSR RepTrak uit dat bedrijven die over hun mvo-activiteiten communiceren, positief worden ontvangen door hun klanten en relaties.

Volgens MVO Nederland is het belangrijk om mvo-activiteiten naar buiten te brengen. Het kan helpen bij het motiveren en stimuleren van medewerkers en het creëren van een positief imago. MVO Nederland zegt ook dat bedrijven die hard werken aan hun mvo-beleid, hier meer waardering voor krijgen als ze het naar buiten brengen.

Foto: Ben Kraan Architecten BNA via Flickr.com