05-04-2016 15:09 | Door: Dimitri Reijerman

Deutsche Post, ook eigenaar van DHL, gaat zijn eigen elektrische bestelauto's bouwen. Het postbedrijf verkreeg de know-how na de overname van de start-up Streetscooter.

De Work-bestelauto's zijn voorzien van een compacte elektromotor met een vermogen van 30 kilowatt, terwijl de accucapaciteit ligt op 20,4 kilowattuur. De actieradius ligt, afhankelijk van de belading, tussen de 50 en 80 kilometer. Er is 4,5 uur nodig om de accu's tot 80 procent te laden en 7 uur om deze geheel te laden.

Deutsche Post, dat eind 2014 Streetscooter opslokte, zegt dat het dit jaar nog 2.000 Work-bestelauto's wil bouwen. Op de langere termijn wil het postbedrijf 30.000 Streetscooter-auto's op de weg brengen. Deutsche Post houdt zelfs de optie open om, als er is voldaan aan de eigen vraag, ook elektrische voertuigen voor andere bedrijven te bouwen.

Met de introductie van de Streetscooter Work wil Deutsche Post flink besparen op zijn CO2-uitstoot. In 2020 wil het zijn CO2-emissies met 25 procent hebben verminderd ten opzichte van 2007. Bovendien maken milieuzones in en rond grote steden het steeds moeilijker om met op diesel rijdende busjes stedelijk gebied binnen te gaan.

Naast de elektrische bestelbusjes werkt Deutsche Post ook aan de inzet van elektrische fietsen en e-trikes om de post op duurzame wijze te bezorgen.

Bron: Deutsche Post | Foto: Deutsche Post (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)