23-11-2015 14:49 | Door: Dimitri Reijerman

Tesla vervangt in de VS een defect aan de veiligheidsgordel van de Model S tijdens een laadbeurt bij een Supercharger-laadpunt. Daarmee bespaart zowel Tesla als de eigenaar tijd en geld.

Eerder deze maand kondigde Tesla aan dat het 90.000 elektrische auto's terugroept. Het bedrijf kreeg van een eigenaar van een Model S de waarschuwing dat de bevestiging van de veiligheidsgordel was losgeschoten toen hij zich omdraaide.

Volgens Cleantechnica heeft Tesla een inventieve wijze gevonden om het defect te verhelpen: eigenaren van een Model S kunnen in de VS tijdens een laadbeurt bij zijn Supercharger-netwerk een korte servicebeurt laten uitvoeren door een medewerker van Tesla. De reparatie, het vervangen van een bout, duurt circa 10 minuten.

Efficiënte reparatiemethode

Tesla heeft het Supercharger-netwerk in eigen beheer en veel eigenaren van een Model S maken veelvuldig gebruik van de snelladers. Bovendien zorgt de reparatie ter plekke er voor dat de eigenaar van een Model S niet naar de garage hoeft om het probleem te laten verhelpen. Deze efficiënte reparatiemethode bespaart voor beide partijen tijd en geld.

Tesla zegt dat het de fout na het testen van een groot aantal Model S-voertuigen niet opnieuw heeft kunnen constateren en dat er geen gevallen bekend zijn waarin het defect een rol speelde bij een ongeluk of letsel. Desondanks heeft de fabrikant van elektrische auto's besloten tot een grootschalige terugroepactie op vrijwillige basis.

Bron: Cleantechnica