09-09-2015 12:29 | Door: Dimitri Reijerman

Blablacar, een Franse start-up die carpooling online faciliteert, heeft $ 160 mln opgehaald bij een nieuwe investeringsronde.

Dat meldt Techcrunch op basis van anonieme bronnen. Blablacar wil het bericht niet officieel bevestigen, al is bekend dat de start-up onderhandelt met geldschieters om zo verdere groei mogelijk te maken.

Blablacar wist vorig jaar ook al een fors bedrag binnen te halen bij investeerders. In juni ontving de firma Comutosa, de onderneming achter Blablacar, $ 100 mln aan investeringsgelden. Inmiddels is de waarde van Blablacar naar schatting $ 1,2 mrd.

Snelle groei noodzakelijk

De carpooldienst is inmiddels in zeventien landen actief, met name Europese landen. De dienst richt zich op personen die een langere autorit maken of mee willen rijden. Om het aanbod van beschikbare ritjes zo groot mogelijk te maken, is een snelle groei in het aantal gebruikers noodzakelijk.

Onduidelijk is nog of Blablacar de sprong naar de Verenigde Staten durft te maken. Tot nu toe hield de carpooldienst de boot af. Het bedrijf noemde in het verleden onder andere de lage benzineprijzen en de te grote afstanden tussen steden als reden om de Amerikaanse markt nog niet te betreden.

Bron: Techcrunch | Foto: David Lefevre - BlaBlaCar