23-07-2015 10:13 | Door: Erik Verheggen

Procter & Gamble brengt per jaar 230 miljoen flessen Ariel, Dash en Lenor op de markt uit duurzaam gerecycled plastic. P&G roept ketenpartijen op om meer gerecyclede plastics te verwerken.

De wasmiddelreus belooft om vanaf 2016 zijn wasmiddelverpakkingen op de schop te nemen. P&G verhoogt het gebruik van post-consumer gerecycled plastic met 3,8 kiloton per jaar. Het bedrijf verwerkt dat plastic in 230 miljoen flessen per jaar, die voor 50 procent uit gerecycled materiaal moeten bestaan.

lenor

“We maken het voor consumenten gemakkelijker om voor duurzame merken te kiezen”, zegt President of Global Fabric and Home Care, Gianni Ciserani, van P&G.

Duurzame doelstellingen

Volgens de topman wil P&G graag meer producten in meer geografische regio’s verpakken in gerecycled materiaal. Maar dat kan het bedrijf niet alleen. “In de toekomst gaan we partnerschappen aan met bedrijven die wereldwijd gerecycled materiaal kunnen leveren. Allerlei partijen spelen een rol.”

In de afgelopen anderhalf jaar zet P&G vaart achter zijn duurzame doelstellingen. Zo gebruikt het bedrijf geen fosfaten meer in zijn producten. Ook werkt P&G samen met DuPont aan bio-ethanol als grondstof voor zeep.

Bron: Procter & Gamble | Foto Lenor: Procter & Gamble | Foto waslijn: Victor U, Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijflseven)