Nieuwe graadmeter moet horeca verduurzamen

Kok

12-01-2016 12:11 | Door: Chris Thijssen

De horeca heeft sinds maandag een eigen duurzaamheidsgraadmeter. De zogeheten Duurzaameter moet duurzaamheid in de horeca vergroten.

De Duurzaameter, die maandag tijdens de Horecava is gelanceerd, is een jaarlijkse peiling onder horecaprofessionals over hun kennis, houding en gedrag met betrekking tot van vraagstukken rond duurzaamheid. De Duurzaameter is een initiatief van True Taste Ventures, in samenwerking met de Horecava.

Volgens de initiatiefnemers verschuift de consumptie van eten en drinken steeds meer van thuis naar buitenshuis. Voor de horeca zouden er verschillende kansen zijn om de activiteiten te verduurzamen en duurzaamheid concreet te maken. Zo kunnen ze seizoensproducten op de kaart zetten, voedselverspilling beperken of kraanwater aanbieden.  

De Duurzaameter kan daar bij helpen. De graadmeter biedt inzicht in hoe horecaprofessionals denken over duurzaamheid en wat zij er zelf aan doen. Tegelijkertijd geloven de initiatiefnemers dat het invullen van de duurzaamheidsbarometer het bewustzijn kan vergroten over het bereiken van duurzaamheid en over de financiële voordelen die daarmee gepaard gaan.

Word nu Free Member: gratis nieuwsbrief en online toegang tot meer nieuws en achtergronden.

Bron: Horecava | Foto: Hotel de la Paix Genève, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail