17-02-2016 12:01 | Door: Chris Thijssen

Het lingeriemerk Hunkemöller start in zijn Nederlandse winkels met een recyclingcampagne voor kleding. Samen met recyclingbedrijf I:Collect (I:Co) geeft het merk oude kleding een tweede leven.

Hunkemöller roept consumenten op hun oude kleding in te leveren in de inzamelpunten in de Nederlandse winkels van het lingeriemerk. Volgens de retailer kunnen consumenten behalve lingerie en slaapmode ook andere kleding, zoals T-shirts en broeken, inleveren.

Na inlevering van de kleding sorteert het recyclebedrijf I:Co de stoffen. Kleding die te versleten is om nog te dragen, wordt gerecycled tot nieuwe grondstoffen voor textielvezels of isolatiemateriaal.

Recyclingproces kleding

I:Co werkt ook samen met andere kledingmerken, zoals H&M, Levi’s en The North Face. Doel van het bedrijf is tegen 2020 kledingafval uit te bannen, door alle ingezamelde kleding in een recyclingproces te integreren.

Consumenten die hun oude kleding bij een van de zogeheten Bring Sexy Back-containers in Hunkemöller-winkels inleveren, ontvangen in ruil een 10 procent-kortingsbon voor het lingeriemerk.

Bron: Hunkemöller | Foto: Arne List, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)