Cruiseaanbieder zet zich in voor gezondere oceanen

Cruise

19-02-2016 09:47 | Door: Chris Thijssen

Het Amerikaanse Royal Caribbean Cruises (RCC) sluit een vijfjarig partnerschap met het World Wildlife Fund (WWF). Hiermee belooft de organisatie bij te dragen aan de gezondheid van oceanen op lange termijn.

RCC en het WWF stellen meetbare en realistische doelen op die de ecologische voetafdruk van de cruiseaanbieder moeten verlagen. Daarnaast heeft de samenwerking als doel bewustzijn te creëren over oceaanbehoud onder de meer dan 5 miljoen gasten van het bedrijf.

De doelstellingen zijn gericht op duurzaamheid in de gehele productieketen en de reductie van broeikasgassenuitstoot. Zo zegt RCC toe in 2020 35 procent minder broeikasgassen uit te stoten.

MSC- en ASC-certificering

Verder ontwikkelen de partijen doelstellingen die het inkoopbeleid van RCC moeten verduurzamen. In 2020 wil het bedrijf 90 procent van zijn wild gevangen visproducten inkopen bij visserijen met een MSC-certificaat of bij visserijen die een MSC-assessment ondergaan.

In Amerika en Europa wil RCC daarnaast 75 procent van zijn gekweekte visproducten inkopen bij ASC-gecertificeerde kwekerijen of kwekerijen die een ASC-assessment ondergaan.

RCC is eigenaar van zes verschillende cruiseorganisaties, zoals Azamara Club Cruises en Celebrity Cruises. Het bedrijf heeft daarnaast 50 procent van de aandelen van Tui Cruises in handen. In totaal hebben deze merknamen 43 cruiseschepen in bezit, zes schepen in aanbouw en twee in bestelling. De organisaties faciliteren verschillende reizen naar in totaal circa 490 bestemmingen over de hele wereld.

Word nu Free Member en download GRATIS alle infographics met de belangrijkste ontwikkelingen.

Bron: Royal Caribbean Cruises | Foto: Roderick Eime, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail