L’Oreal dicht bij doel van 60 procent minder CO2 in 2020

Fabriek

21-04-2016 18:04 | Door: Chris Thijssen

Cosmeticagigant L’Oreal heeft zijn CO2-uitstoot in 2015 met 57 procent verminderd ten opzichte van 2005, terwijl de productie met 26 procent toenam.

Hiermee komt het cosmeticabedrijf dicht bij zijn doelstelling om in 2020 zijn CO2-uitstoot met minimaal 60 procent te verminderen. Dat meldt het Franse bedrijf in een voortgangsrapport van zijn programma Sharing Beauty with All.

In het rapport publiceert L’Oreal daarnaast cijfers over zijn prestaties op het gebied van watergebruik en afvalproductie. Ook op deze twee vlakken wil het bedrijf in 2020 een vermindering van 60 procent behalen.

Hergebruik van water

In 2015 wist L’Oreal zijn watergebruik in fabrieken en distributiecentra in 2015 met 45 procent terug te dringen ten opzichte van 2005. In 2014 lag dit percentage nog op 36. De vermindering is volgens het bedrijf vooral te danken aan het optimaliseren van watergebruik en aan het hergebruiken en recyclen van water op productielocaties.

L’Oreal zet ook stappen om zijn afvalproductie terug te dringen. Zo beperkt het bedrijf het gebruik van materialen in alle schakels van zijn productieketen zoveel mogelijk. Hierdoor heeft de cosmeticaproducent in 2015 in zijn fabrieken en distributiecentra 31 procent minder afval geproduceerd in vergelijking met 2005. In 2014 lag de besparing op 23,1 procent.

The Body Shop

In februari lanceerde het grootste retailmerk van L’Oreal, The Body Shop, een MVO-strategie met het ambitieuze doelstelling om het ‘duurzaamste bedrijf ter wereld’ te worden. Het merk stelt zichzelf onder meer als doel om 100 procent van natuurlijke ingrediënten traceerbaar te maken en duurzaam te produceren.

Word nu Free Member en ontvang de laatste duurzame ontwikkelingen gratis in je inbox. Met nu tijdelijk een GRATIS digitaal exemplaar van ons magazine.

Bron: L’Oreal | Foto: L’Oreal
 

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail