Online retailer laat consument schoenendoos hergebruiken

30-05-2016 12:01 | Door: Chris Thijssen

Het Amerikaanse online schoenenmerk Zappos verstuurt zijn schoenen vanaf juni in dozen, die consumenten kunnen transformeren tot een nieuw product.

De schoenendozen zijn aan de binnenkant voorzien van een handleiding en sjablonen die consumenten laten zien hoe ze de doos kunnen hergebruiken. Zo zouden ze de doos, met enig knip- en plakwerk, kunnen veranderen in bijvoorbeeld een smartphonehouder of plantenbak.

Zappos

Zappos introduceert de dozen met handleiding onder meer om consumenten bewust te maken dat retail gepaard gaat met afval. Met behulp van de #ImNotABox-campagne wil het merk zijn klanten laten nadenken over de materialen die hun huis binnen komen.

Doel van de campagne is klanten te laten ervaren dat hergebruiken van producten niet alleen duurzaam, maar ook ‘leuk en creatief’ kan zijn.

Word nu Free Member en download GRATIS alle infographics met de belangrijkste ontwikkelingen.

Bron: Zappos | Foto: Zappos (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail