08-06-2016 15:20 | Door: Chris Thijssen

Online supermarkt Picnic bezorgt vanaf woensdag in heel Utrecht. In totaal heeft de supermarkt 10.000 klanten aan zich weten te binden.

De test die Picnic enkele weken geleden startte in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn heeft geleid tot de opening van twee lokale overslagpunten. Met de uitbreiding van deze punten, die Picnic hubs noemt, kan de online supermarkt heel Utrecht bedienen.

"We begonnen een paar weken geleden in Leidsche Rijn met het doel ervaring op te doen in Utrecht en vanaf vandaag is Picnic beschikbaar in heel Utrecht”, zegt medeoprichter Michiel Muller.

“Er werd zó positief gereageerd door klanten, dat we besloten hebben versneld uit te rollen naar de rest van de stad. Onze duurzame manier van werken spreekt klanten heel erg aan, zo vertellen ze ons dagelijks. Ze missen dat bij de traditionele supermarkt.”

Elektrische bezorging

Zo bezorgt Picnic de boodschappen, net als in Amersfoort, Leusden en Soest, ook in Utrecht met elektrische bezorgwagentjes. Daarmee wil de online supermarkt de CO2-uitstoot van auto’s van en naar fysieke supermarkten terugdringen.

Picnic ontwikkelde de elektrische bezorgwagentjes zelf. “Ze zijn specifiek gemaakt voor stedelijke distributie”, zei Muller onlangs in een uitzending van DuurzaamBV Radio. “We zijn een soort SRV-man, de moderne SRV-man, en we rijden heel efficiënte rondjes. Daardoor zijn we eigenlijk met heel weinig vervoersbewegingen toch in staat om veel mensen te bedienen.”

Daarnaast zegt het bedrijf voedselverspilling te minimaliseren, door exact in te kopen wat de klant bestelt. Dat maakt grote voorraden overbodig en gaat er minder voedsel verloren.

Bron: Picnic | Foto: Picnic (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)