Hoe deze Duitse webshop duurzaam katoen promoot

20-07-2016 12:03 | Door: Chris Thijssen

De Duitse kledingwebshop Otto lanceert een duurzaamheidscampagne waarin duurzaam katoen uit Afrika centraal staat. Daarmee wil de retailer bewustzijn onder consumenten creëren.

Onderdeel van de campagne is een reclamespot op de Duitse televisie over de samenwerking van Otto met het initiatief Cotton made in Africa (CMIA). Deze organisatie heeft als doel de levens- en arbeidsomstandigheden van katoenboeren in Afrika te verbeteren en de katoenteelt duurzamer te maken.

100 procent duurzaam katoen

Otto gebruikt voor 75 procent van zijn katoenen kleding katoen die is gecertificeerd door CMIA. In 2020 moet deze hoeveelheid op 100 procent liggen. Door het gebruik van duurzame katoen in een campagne onder de aandacht te brengen, wil de retailer bij consumenten bewustzijn en een verantwoordelijkheidsgevoel creëren.

“Met CMIA-kleding doen we geen afbreuk aan kwaliteit of trends”, zegt Anja Dillenburg, head of corporate responsibility van Otto. “We verminderen echter wel de uitstoot van broeikasgassen en het gebruik van water. Zo beschermen we natuurlijke hulpbronnen en de gezondheid van de mensen die ons katoen verbouwen.”

Word nu Free Member en ontvang de laatste duurzame ontwikkelingen gratis in je inbox. Met nu tijdelijk een GRATIS digitaal exemplaar van ons magazine.

Bron: Cotton made in Africa 

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail