20-07-2016 12:03 | Door: Chris Thijssen

De Duitse kledingwebshop Otto lanceert een duurzaamheidscampagne waarin duurzaam katoen uit Afrika centraal staat. Daarmee wil de retailer bewustzijn onder consumenten creëren.

Onderdeel van de campagne is een reclamespot op de Duitse televisie over de samenwerking van Otto met het initiatief Cotton made in Africa (CMIA). Deze organisatie heeft als doel de levens- en arbeidsomstandigheden van katoenboeren in Afrika te verbeteren en de katoenteelt duurzamer te maken.

100 procent duurzaam katoen

Otto gebruikt voor 75 procent van zijn katoenen kleding katoen die is gecertificeerd door CMIA. In 2020 moet deze hoeveelheid op 100 procent liggen. Door het gebruik van duurzame katoen in een campagne onder de aandacht te brengen, wil de retailer bij consumenten bewustzijn en een verantwoordelijkheidsgevoel creëren.

“Met CMIA-kleding doen we geen afbreuk aan kwaliteit of trends”, zegt Anja Dillenburg, head of corporate responsibility van Otto. “We verminderen echter wel de uitstoot van broeikasgassen en het gebruik van water. Zo beschermen we natuurlijke hulpbronnen en de gezondheid van de mensen die ons katoen verbouwen.”

Bron: Cotton made in Africa