Lidl breidt bio-assortiment uit met nieuwe producten

Biologische voeding

02-08-2016 10:21 | Door: Chris Thijssen

Lidl breidt deze zomer zijn biologische assortiment uit. Daarnaast organiseert de supermarktketen vanaf 4 augustus een Bioweek, waarin consumenten kunnen kennismaken met nieuwe producten.

Tijdens de Bioweek zet Lidl verschillende nieuwe biologische producten in de schijnwerpers, waaronder groentesappen, koffiebonen, speltmeel, lijnzaadolie en muesli. Daarnaast wordt de groenteafdeling uitgebreid met jaarrond- en seizoensproducten, zoals bloemkool, avocado, pastinaak en pompoen.

Daarmee verdubbelt de supermarktketen naar eigen zeggen zijn biologische aardappelen, groente en fruit (AGF). De producten zijn afkomstig uit verschillinde landen, waaronder ook Nederland. Alle producten zijn voorzien van het Europese biologisch keurmerk, dat garandeert dat aan de EU-regels voor biologische landbouw wordt voldaan.

Breder biologisch aanbod

Volgens Lidl nam het marktaandeel van biologische producten in 2015 toe tot circa 4 procent. Deze groei is relatief laag in vergelijking met landen als Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, waar het aandeel volgens de supermarktketen al 10 tot 15 procent is. “Er valt dus nog veel te winnen. De consument staat er voor open en ontvangt steeds meer positieve signalen”, zegt Christine Braun, woordvoerder van Lidl Nederland, in een persbericht.

“En het aanbod wordt ook breder en gevarieerder. Als discounter zijn wij bij uitstek in staat om de keuze voor biologisch nu betaalbaar te maken voor grote groepen klanten. Biologisch verdient een nieuwe impuls, dat is onze inzet met de Bioweek”, aldus Braun.

Lidl stemt zijn bio-assortiment de komende tijd af op de voorkeuren van zijn klanten. Waar mogelijk krijgen de meest geraagde producten tijdens de Bioweek later een vaste plaats in het schap.

Biologische bedrijfskleding

Vorige week liet Lidl ook weten met zijn bedrijfskleding over te stappen op biologisch. Zo krijgen 15.000 winkelmedewerkers de komende tijd nieuwe bedrijfskleding gemaakt van biologisch katoen

Word nu Free Member en download GRATIS alle infographics met de belangrijkste ontwikkelingen.

Bron: Lidl Nederland | Foto: Lidl Nederland (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven) 

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail