Duurzaam jeansmerk wil eigen winkel in Amsterdam

Kings of Indigo duurzame spijkerbroeken

10-08-2016 09:23 | Door: Chris Thijssen

Het Nederlandse kledingmerk Kings of Indigo, dat duurzame spijkerbroeken maakt, wil zijn eerste eigen winkel openen in Amsterdam.

Dat schrijft De Financiële Telegraaf. De spijkerbroeken van Kings of Indigo worden in tien landen verkocht, waarbij de focus vooral op de Noord-Europese markt ligt. Het bedrijf werkt aan de uitbreiding van de markt in Zweden, Denemarken, Duitsland en Frankrijk. Nederland blijft echter de grootste markt voor het merk.

Volgens oprichter Tony Tonnaer kan Nederland binnenkort zelfs de eerste Kings of Indigo-winkel verwachten. Die moet komen in Amsterdam. “Het is een goede uitvalsbasis”, zegt Tonnaer tegen De Financiële Telegraaf. “In Amsterdam ligt ons hart.”

Duurzame materialen

Kings of Indigo maakt spijkerbroeken van duurzame materialen als biologisch katoen, oude spijkerbroeken en hennep. De broeken worden daarnaast relatief dicht bij huis gemaakt. Zo worden ze gestikt in Tunesië en gewassen in Italië. Het leer uit de collecties is afkomstig uit Nederland.

Dankzij dit beleid scoorde Kings of Indigo vorig jaar het hoogst in de duurzaamheidsranglijst van Rank a Brand. Net als het merk Kuyichi, waarvan Tonnaer voorheen ook directeur was, scoorde het merk een B-label. Daarmee zijn de merken volgens de vergelijkingswebsite ‘goed op weg’, maar zijn verbeterpunten nog mogelijk.

Duurzaamheid als bonus

Volgens Tonnaer is Kings of Indigo echter terughoudend met communicatie over de duurzame aspecten van zijn jeans en productieketen. “Mensen moeten onze jeans kopen omdat ze die mooi, tijdloos en cool vinden en de broeken lekker vinden zitten. De duurzaamheid is een bonus. Mensen onbewust bewuste keuzes laten maken, dat vinden wij mooi”, aldus Tonnaer.

Word nu Free Member en ontvang de laatste duurzame ontwikkelingen gratis in je inbox. Met nu tijdelijk een GRATIS digitaal exemplaar van ons magazine.

Bron: De Financiële Telegraaf | Foto: public domain

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail