Unilever neemt duurzame Amerikaanse ‘disruptor’ over

unilever duurzaam

20-09-2016 14:06 | Door: Chris Thijssen

Unilever heeft een deal gesloten voor de overname van het Amerikaanse Seventh Generation, producent van duurzame schoonmaak- en persoonlijke verzorgingsproducten.

Volgens Unilever is Seventh Generation uit Vermont een pionier op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzame productinnovaties. Zo produceert het bedrijf onder meer plantaardige was- en schoonmaakmiddelen.

Het bedrijf, met een omzet van $ 200 mln in 2015, heeft een distributienetwerk in de ‘natuurlijke’ sector met onder meer supermarkt- en e-commercekanalen.

Welk bedrag Unilever voor de overname neertelt, maakt het concern niet bekend.

Duurzame innovatie

Volgens Unilever past de toevoeging van Seventh Generation aan zijn portfolio bij zijn duurzaamheidsambities en -strategie die zijn opgesteld in het Unilever Sustainable Living Plan.

“Seventh Generation is lange tijd een disruptor geweest in de Amerikaanse markt, als leider op het gebied van duurzame innovatie terwijl het bedrijf nieuwe generaties bewuste consumenten aantrok”, zegt Nitin Paranjpe, president Home Care Business van Unilever. “Deze aanvulling op Unilevers productportfolio zal ons helpen om aan de groeiende vraag naar hoogwaardige producten met een missie te voldoen.”

Duurzame luiers

Begin deze week meldden bronnen aan The Wall Street Journal dat Unilever ook in gesprek zou zijn met de Amerikaanse start-up The Honest Company, producent van onder meer duurzame luiers, over een mogelijke overname. Het zou gaan om een deal van $ 1 mrd. Volgens de krant bevinden de gesprekken zich echter nog in de beginfase.

Word nu Free Member en ontvang GRATIS 2x per week een nieuwsbrief met de belangrijkste duurzame ontwikkelingen. En download ook nog eens GRATIS al onze infographics. 

Bron: Unilever | Foto: Seventh Generation (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail