20-09-2016 14:06 | Door: Chris Thijssen

Unilever heeft een deal gesloten voor de overname van het Amerikaanse Seventh Generation, producent van duurzame schoonmaak- en persoonlijke verzorgingsproducten.

Volgens Unilever is Seventh Generation uit Vermont een pionier op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzame productinnovaties. Zo produceert het bedrijf onder meer plantaardige was- en schoonmaakmiddelen.

Het bedrijf, met een omzet van $ 200 mln in 2015, heeft een distributienetwerk in de ‘natuurlijke’ sector met onder meer supermarkt- en e-commercekanalen.

Welk bedrag Unilever voor de overname neertelt, maakt het concern niet bekend.

Duurzame innovatie

Volgens Unilever past de toevoeging van Seventh Generation aan zijn portfolio bij zijn duurzaamheidsambities en -strategie die zijn opgesteld in het Unilever Sustainable Living Plan.

“Seventh Generation is lange tijd een disruptor geweest in de Amerikaanse markt, als leider op het gebied van duurzame innovatie terwijl het bedrijf nieuwe generaties bewuste consumenten aantrok”, zegt Nitin Paranjpe, president Home Care Business van Unilever. “Deze aanvulling op Unilevers productportfolio zal ons helpen om aan de groeiende vraag naar hoogwaardige producten met een missie te voldoen.”

Duurzame luiers

Begin deze week meldden bronnen aan The Wall Street Journal dat Unilever ook in gesprek zou zijn met de Amerikaanse start-up The Honest Company, producent van onder meer duurzame luiers, over een mogelijke overname. Het zou gaan om een deal van $ 1 mrd. Volgens de krant bevinden de gesprekken zich echter nog in de beginfase.

Bron: Unilever | Foto: Seventh Generation (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)