19-05-2017 07:02 | Door: Chris Thijssen

De merken van Unilever die het verst zijn met het verkleinen van hun voetafdruk jagen de waarde en groei van het bedrijf aan. Deze zogeheten Sustainable Living-merken groeiden in 2016 ruim 50 procent sneller dan de rest van het bedrijf.

In totaal waren de Sustainable Living-merken verantwoordelijk voor meer dan 60 procent van de totale groei van Unilever, meldt het concern in een persbericht. In 2015 lag dit aandeel nog op 46 procent.

Duurzame merken

Onder Sustainable Living-merken verstaat Unilever zijn merken die het verst zijn met het behalen van de duurzaamheidsambities die Unilever in het Sustainable Living Plan heeft gesteld. Hierbij gaat het onder meer om de vermindering van de milieuvoetafdruk en het verhogen van de positieve sociale impact van merken.

De Sustainable Living-merken, waaronder Ben & Jerry’s, Dove en Hellmann’s, groeien volgens het concern bovengemiddeld, met hoge omzetten en dubbele cijfers in de afgelopen zes jaar. Ook merken als Axe, Brooke Bond en Surf behoren tot de groeiende lijst van Sustainable Living-merken van Unilever.

Duurzaamheid en business

“We hebben grote vooruitgang geboekt. Onze resultaten tonen dat duurzaamheid goed is voor de business, met toenemend bewijs van het feit dat onze Sustainable Living-merken beter presteren”, zegt Paul Polman, CEO van Unilever, in het persbericht.

“Er bestaat geen twijfel over dat het Unilever Sustainable Living Plan ons meer competitief maakt, door ons te helpen om onze merken te bouwen en innovatie te stimuleren, onze supply chain te versterken, onze risico’s terug te dringen, onze kosten te verlagen en vertrouwen in ons bedrijf op te bouwen. Het helpt Unilever om de maatschappij en onze vele consumenten te bedienen, en daardoor waarde te creëren voor stakeholders.”

Lees ook:

Focus op de beurskoers of duurzaamheid: de spagaat van Paul Polman

Bron: Unilever | Foto: Emilio100 / Shutterstock.com