Recordverkoop duurzame artikelen voor Sligro

Recordverkoop duurzame artikelen voor Sligro

15-12-2014 07:15 | Door: Laura Fransen

Sligro Food Group behaalt  voor het eerst een omzet van ruim € 150 mln met de verkoop van duurzame artikelen. Het Eerlijk & Heerlijk assortiment belandde dit jaar in een stroomversnelling.

Dit stelt woordvoerder Wilco Jansen van de horecagroothandel. De oorzaak van de grote stijging bij Sligro Food Group ligt bij de doorontwikkeling van het duurzaamheidsconcept Eerlijk & Heerlijk. Dankzij verbeterde praktijken van leveranciers en producenten kon de groothandel het duurzame assortiment dit jaar flink uitbreiden, aldus Jansen.

 

Duurzame keuze

 

Sligro's Eerlijk & Heerlijk selectie is bedoeld om klanten te helpen bij het maken van hun duurzame keuzes. Bij de selectie van producten houdt het bedrijf rekening met de impact op mens en milieu. Dit gebeurt met behulp van vier pijlers: biologisch, eerlijke handel, duurzaam, en streekproducten.

De verkoop van duurzame producten is al langer onderdeel van de strategie maatschappelijk verantwoord ondernemen van het concern. In 2013 was de verkoop van duurzame artikelen goed voor een omzet van € 120 mln.

Bron: Sligro Food Group | Foto: Sligro Food Group 

Word nu Free Member: gratis nieuwsbrief en online toegang tot meer nieuws en achtergronden.

Door: Laura Fransen

Volgt innovaties en ontwikkelingen op het gebied van Zorg & Welzijn, Groothandel & Retail en Kleding.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail