Levi's voert campagne voor hergebruik kleding

Levi's voert campagne voor hergebruik kleding

24-12-2014 08:15 | Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

Een Amerikaanse campagne van spijkerbroekenfabrikant Levi’s om oude kledingstukken in te zamelen, heeft 12 ton kleding opgeleverd. Het concern wilde aandacht vragen voor de hoeveelheid textiel die jaarlijks op de vuilstort belandt.

Samen met de non-profit organisatie Goodwill plaatste het kledingconcern containers bij het Levi’s stadion in San Francisco. Het stadion is de thuishaven van de American Football club San Francisco 49’ers. In ruil voor ingeleverde kledingstukken kregen de donateurs een kortingsbon. De actie leverde 18.850 spijkerbroeken op. Voldoende om het hele veld mee te bedekken.

Levi's wilde met het Field of Jeans laten zien hoeveel textiel consumenten per jaar weggooien. Volgens de spijkerbroekenfabrikant leverde de inzamelingsactie door hergebruik en recycling van de kleding een besparing op van ruim 77.000 kilo CO2. Die uitstoot is vergelijkbaar met de emissie van een personenauto die 36 keer op en neer rijdt van San Fransciso naar New york.

Levi's hoopt dat klanten zuiniger omgaan met kleding en afgedankt textiel inleveren. In de VS belandt per jaar zo’n 11 miljard kilo textiel op de vuilstort.

Bekijk het filmpje van Levi's:

 

Bron: TriplePundit, Mashable | Foto: Levi's

Word nu Free Member en ontvang de laatste duurzame ontwikkelingen gratis in je inbox. Met nu tijdelijk een GRATIS digitaal exemplaar van ons magazine.

Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

Elke dag selecteert de redactie van DuurzaamBedrijfsleven.nl het belangrijkste duurzame nieuws voor het bedrijfsleven. We schrijven korte, puntige artikelen over de nieuwste mogelijkheden in duurzaam ondernemen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail