06-01-2015 13:30 | Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

Sainsbury’s gebruikt voor meer dan 1.100 eigenmerkproducten duurzaam gecertificeerde palmolie. Dat is 95 procent van alle palmolieproducten in het huismerk-assortiment.

Dat heeft de Britse supermarktketen bekendgemaakt. Het bedrijf behaalt daarmee net niet de doelstelling van 100 procent voor 2015.

Toch is Sainsbury’s trots op de geboekte vooruitgang, vertelt huismerkmanager Judith Batchelar aan de website Edie. Een jaar geleden lag het gebruik van duurzame palmolie nog op slechts 50 procent. Volgens Batchelar voldoet het bedrijf met de toename aan de verwachting van de klant.

 

GreenPalm-certificaat

 

Volgens Sainsbury’s is de ontbrekende 5 procent te wijten aan beperkte beschikbaarheid van bepaalde palmolie. Dit compenseert de supermarktketen door de aankoop van GreenPalm-certificaten.

Het streven naar 100 procent duurzame palmolie is onderdeel van Sainsbury's 20 x 20 duurzaamheidsplan. Hierin heeft de grootgrutter twintig duurzame doelstellingen voor 2020 opgenomen.

Bron: Sainsbury's, Edie.net | Foto: CIFOR, via Flickr