22-01-2015 07:15 | Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

Tommy Hilfiger presenteert in Amsterdam een digitale showroom voor zakelijke klanten. Met een innovatief verkoopproces vermindert het modemerk zijn milieu-impact.  

De Digital Showroom in Amsterdam is de eerste van alle toonzalen waar inkopers van Tommy Hilfiger-collecties hun keuzes maken. Hiermee verduurzaamt het bedrijf het gehele verkoopproces. De digitale verzameling maakt rekken vol samplekleding overbodig. Voor de foto is slechts één exemplaar nodig.

Daarmee reduceert het Amerikaanse modemerk de hoeveelheid kleding die het concern fabriceert. Ook is het verpakken en vervoeren van de voorbeeldstukken niet langer nodig. Het bedrijf hoopt zo de milieu-impact bij de presentaties van de constant wisselende collecties te verminderen.

Energiebesparing

Showrooms bestaan vaak uit meerdere verdiepingen. Met de Digital Showroom verwacht het bedrijf minder ruimte nodig te hebben. Kleinere showrooms dragen  niet alleen bij aan lagere kosten, maar besparen ook energie. Daarnaast maakt het digitale proces korte metten met papierwerk. Het systeem verwerkt alle bestellingen direct.

Wereldwijd verkopen ruim 1400 winkels kleding van Tommy Hilfiger. Het is de bedoeling dat alle 30 tot 40 showrooms binnen drie jaar volledig zijn gedigitaliseerd.

Bekijk het interview met CEO Daniel Grieder van Tommy Hilfiger en een demonstratie van de Digitale Showroom:

Bron: Business Wire | Foto: Business Wire