20-03-2015 16:45 | Door: Laura Fransen

De Duitse investeerder Rocket Internet gaat de concurrentie aan met zichzelf. De grootaandeelhouder van voedselbezorgservice HelloFresh lanceert een nieuwe boodschappendienst in Amsterdam.

Begin 2015 lanceerde Rocket Internet de online boodschappendienst Bonativo al in Berlijn en Londen. Nu voegt het internetbedrijf daar ook Amsterdam aan toe. Via Bonativo’s website kunnen Amsterdammers 600 lokale en regionale producten laten thuisbezorgen. Bierbrouwerij ’t IJ en worstenmakers Brandt & Levie behoren tot de 75 leveranciers die zich al hebben aangesloten.

Volgens mede-oprichter Christian Eggert is Amsterdam een interessante markt voor Bonativo’s service. “De stad neemt trends snel over, zeker wat eten betreft. Het feit dat zich bij de lancering al 75 leveranciers hebben aangemeld bevestigt onze positie in Amsterdam”, zegt Eggert in een persbericht.

Concurrentie

Klanten plaatsen hun bestelling en betalen direct via de website. Leveranciers verzamelen de bestelde producten en leggen ze klaar in een centrale opslag. Van daaruit leveren Bonativo’s bezorgers de producten bij de klant thuis af. De start-up begint met twee chauffeurs.

Met de nieuwe bezorgdienst van verse producten gaat Rocket Internet min of meer de concurrentie aan met zichzelf. In februari 2015 investeerde het bedrijf nog € 100 mln in verse maaltijdbezorgservice HelloFresh. Daarmee is Rocket Internet grootaandeelhouder met 51,7 procent van de aandelen.

Bron: Distrifood, Rocket Internet | Foto: Alice Henneman, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)