Moederbedrijf Costa verlaagt CO2-intensiteit met een derde

Costa Coffee

08-05-2015 07:38 | Door: Willemien Groot

Het Britse bedrijf Whitbread, het moederbedrijf van koffieketen Costa en de hotelketen Premier Inn, heeft de duurzaamheidsdoelstellingen verder aangescherpt.

Het concern bereikte de eerder vastgelegde doelstellingen drie jaar eerder dan gepland. Sinds 2009 heeft Whitbread de CO2-intensiteit, dat is de uitstoot afgezet tegen de omzet, met 33 procent verlaagd. Het waterverbruik daalde met 28 procent. Nog slechts 2 procent van de bedrijfsafval komt op de stortplaats terecht.

Volgens de nieuwe doelstellingen moet de CO2-intensiteit ten opzichte van 2014 met nog eens 15 procent naar beneden en het waterverbruik met 20 procent. Het recyclingpercentage moet stijgen naar 80 procent.

Het moederbedrijf van Costa en Premier Inn streeft voor het Good Together-programma naar een 100 procent duurzame toeleveringsketen voor de tien belangrijkste grondstoffen die het concern gebruikt, waaronder cacao, koffie, katoen, vis, vlees en palmolie.

Koffieketen Costa opende vorige maand de eerste energieneutrale koffiezaak in Groot-Brittannië. De Eco Pod-vestiging staat model voor alle toekomstige vestigingen.

Word nu Free Member en download GRATIS alle infographics met de belangrijkste ontwikkelingen.

Bron: Edie.net | Foto: Oxyman, via Wikipedia Commons (Cropped by Duurzaambedrijfsleven)

Door: Willemien Groot

Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren ICT, bouw & infra, landbouw & visserij en voeding & dranken. Journalist met een passie voor duurzame innovatie.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail