11-05-2015 15:02 | Door: Laura Fransen

De Chinese zonnepanelenfabrikant Hanergy opent de komende twee jaar 1.500 winkels wereldwijd. De fysieke vestigingen zijn onderdeel van Hanergy’s nieuwe verkoopstrategie.

Per Hanergy’s nieuwe all-channel-verkoopstrategie zijn de zonnepanelen via alle retailkanalen verkrijgbaar. De Chinese producent van dunnefilm-zonnecellen hoopt zo zijn bereik te vergroten. Het bedrijf opent om te beginnen zestig verkooppunten in China, verspreid over 21 provincies. Eind 2015 moeten dit er 300 zijn. Wereldwijd opent Hanergy de komende twee jaar 1.500 vestigingen.

Naast de fysieke winkels kunnen consumenten ook terecht bij Hanergy’s eigen online verkoopplatform. Voor geïnteresseerde bedrijven heeft het bedrijf een pagina opgezet bij Alibaba, een online business-to-business handelsplatform. Daarnaast nodigt Hanergy bedrijven uit verschillende sectoren uit om distributeur te worden. Hanergy biedt de bedrijven alle benodigde logistieke ondersteuning voor de verkoop van de zonnepanelen.

Persoonlijk gebruik

Volgens Hanergy-CEO Liu Min versnelt de nieuwe verkoopstrategie de verspreiding van dunnefilmzonnecellen voor persoonlijk gebruik. Hanergy’s technologie moet de zonne-energie-industrie in China stimuleren.

Hanergy maakt dunnefilm-zonnepanelen. Het Chinese bedrijf levert onder andere aan Ikea. Ook werkt Hanergy samen met de Britse autofabrikant Aston Martin aan de massaproductie van een auto op zonne-energie

Bron: Hanergy | Foto: Michael Coughlan, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)