Albert Heijn verduurzaamt producten eigen merk

Albert Heijn verduurzaamt producten eigen merk

01-10-2012 09:58 | Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

Albert Heijn gaat uiterlijk 2015 in alle eigenmerkproducten alleen nog verantwoorde grondstoffen verwerken.

De supermarktketen wil daarvoor samen met het Wereld Natuurfonds (WNF) de internationale productie van palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken. Dat hebben de supermarktketen en het WNF zondag laten weten.

Eigenmerkproducten met FSC-keurmerk

Als gevolg daarvan zullen eind 2013 al alle voedings- en verzorgingsproducten van het eigen merk alleen nog duurzame palmolie bevatten. Palmolie zit onder meer in margarine, koek, zeep en cosmetica. En vanaf eind 2015 liggen er uitsluitend eigenmerkproducten van hout en papier met het duurzame FSC-keurmerk, stelt Albert Heijn. Ook worden de magazines, zoals Allerhande, dan gedrukt op FSC-papier.

Verantwoorde leveranciers

Daarnaast werken Albert Heijn en WNF samen om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Ook zal de winkel dan alleen nog duurzaam gevangen vis met MSC-keurmerk of verantwoord gekweekte vis met ASC-keurmerk aanbieden.

Bron: ANP

Foto: Gerard Stolk

 

 

Word nu Free Member: gratis nieuwsbrief en online toegang tot meer nieuws en achtergronden.

Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

Elke dag selecteert de redactie van DuurzaamBedrijfsleven.nl het belangrijkste duurzame nieuws voor het bedrijfsleven. We schrijven korte, puntige artikelen over de nieuwste mogelijkheden in duurzaam ondernemen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail