22-05-2015 11:06 | Door: Laura Fransen

De Britse retailer Marks & Spencer sluit zich aan bij RE100. Het bedrijf wil zijn kennis, ervaringen en succes op het gebied van hernieuwbare energie delen met andere bedrijven.

Door zich aan te sluiten bij de duurzaamheidsorganisatie hoopt Marks & Spencer (M&S) vooral kennis te kunnen overdragen. “Lidmaatschap van RE100 geeft ons de kans om te delen wat wij hebben geleerd en om andere bedrijven te stimuleren naar hernieuwbare energie over te stappen”, zegt Mike Barry, directeur van duurzaamheidsplan Plan A bij M&S, in een persbericht.

RE100 is een wereldwijd initiatief van milieuorganisatie The Climate Group in samenwerking met de Verenigde Naties. De organisatie ondersteunt bedrijven bij het overstappen naar 100 procent hernieuwbare energie. Door de toenemende vraag van de aangesloten bedrijven, hoopt RE100 een transformatie van de wereldwijde energiemarkt teweeg te brengen. Sinds de oprichting in september 2014 sloten onder andere bedrijven als Ikea, KPN, Mars, Unilever, Formula E en Commerzbank zich al aan.  

Als onderdeel van het Plan A-duurzaamheidsinitiatief gebruikt M&S al hernieuwbare energie voor alle vestigingen in Groot-Brittannië. Wereldwijd opereert het bedrijf CO2-neutraal. Onder andere het grootste zonnedak van het land draagt daar aan bij. Ook lanceerde de warenhuisketen onlangs een gedragsveranderingscampagne. De campagne moet onnodig energieverbruik terugdringen. 

Bron: The Climate Group | Foto: Jim Linwood, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)