16-07-2015 09:45 | Door: Chris Thijssen

Autogrill, de multinational achter snelweg- en vliegveldrestaurants, slaat de handen ineen met de Food and Agriculture Organization (FAO) van de Verenigde Naties. Doel hiervan is het verminderen van voedselverspilling.

Het Italiaanse Autogrill heeft meer dan 4.000 vestigingen in dertig landen. In Nederland is het bedrijf onder meer bekend van wegrestaurants als AC Restaurants en Burger King.

Met de samenwerking bindt Autogrill zich voor drie jaar aan het Save Food Global Initiative van de FAO. In deze periode zal de FAO het bedrijf voorzien van tools om voedselverspilling en afval in zijn restaurants te meten en verminderen.

De organisatie zal daarnaast informatiemateriaal en campagnes bieden om Autogrill-klanten bewust te maken van de wereldwijde voedselverspilling.

MVO

Behalve aan het meten en reduceren van afval, zal Autogrill ook aandacht besteden aan de inkoop van zijn producten. In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) gaat het bedrijf meer samenwerken met kleinschalige boeren. De FAO biedt hierbij ondersteuning.

Met het Save Food Global Initiative heeft de FAO als doel om een groot scala aan actoren uit de voedselindustrie aan zich te binden. Op deze manier wil de organisatie gemeenschappelijke strategieën voor het reduceren van voedselverspilling ontwikkelen.

Bron: Food and Agriculture Organization United Nations | Foto: Luca Mascaro, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)