20-07-2015 14:04 | Door: Chris Thijssen

De Duitse winkels van Aldi schakelen binnenkort volledig over op gecertificeerde, duurzame cacao voor de productie van eigen merkproducten. De overstap moet eind 2015 zijn gemaakt.

Ongeveer 90 procent van alle standaard- en actieproducten van Aldi in Duitsland wordt al gemaakt van gecertificeerde, duurzame cacao. Te denken valt aan producten als chocolade, gebak, ijs en ontbijtgranen. De certificaten die de retailer hanteert, zijn UTZ Certified, Rainforest Alliance en Fairtrade.

In 2015 moet de overstap naar volledig gecertificeerde cacao in standaardproducten zijn gemaakt. Voor wekelijkse actieproducten neemt Aldi wat langer de tijd. Het is de bedoeling dat deze eind 2016 uitsluitend van duurzame cacao worden gemaakt.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Het besluit van Aldi om duurzame cacao in de eigen producten te gebruiken, past in de MVO-visie van de retailer. Een duurzame productie van cacao is hierbij een belangrijk speerpunt.

Zo draagt Aldi met het project Pro-Planteurs bij aan de verbetering van de arbeids- en levensomstandigheden van cacaoboeren in ontwikkelingslanden. 

Bron: Aldi | Foto: Mike Mozart, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)