03-08-2015 09:24 | Door: Chris Thijssen

Schwarz-Gruppe, het moederbedrijf achter de supermarktketens Lidl en Kaufland, verhoogt de bijdrage voor Initiatieve Tierwohl. Per verkochte kilo vlees, gaat € 0,06 naar het initiatief voor dierenwelzijn.

Met Initiative Tierwohl beogen Duitse bedrijven uit de landbouw, vleessector en retail sinds januari dit jaar het dierenwelzijn in de veehouderij te verbeteren. Het initiatief heeft meetbare maatregelen voor dierenwelzijn opgesteld, die naar eigen zeggen verder gaan dan de wettelijke eisen in Duitsland.

Veehouders die deze maatregelen vrijwillig in hun bedrijfsvoering implementeren, krijgen ongeacht de marktprijs een bepaalde vergoeding. Met het bedrag dat retailers per verkochte kilo vlees bijdragen, financieren zij deze vergoedingen.  

Groter draagvlak

Schwarz-Gruppe heeft besloten zijn bijdrage te verhogen naar € 0,06 per verkochte kilo vlees. Hierdoor verwacht het bedrijf dat het initiatief een groter draagvlak krijgt. Als voorwaarde stelt het bedrijf dat ook andere aangesloten partijen hun bijdrage verdubbelen.

Bron: Deutscher Bauernverband | Foto: Sam Michel, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)