Lidl verhoogt bijdrage aan dierenwelzijn veehouderij

Varkens

03-08-2015 09:24 | Door: Chris Thijssen

Schwarz-Gruppe, het moederbedrijf achter de supermarktketens Lidl en Kaufland, verhoogt de bijdrage voor Initiatieve Tierwohl. Per verkochte kilo vlees, gaat € 0,06 naar het initiatief voor dierenwelzijn.

Met Initiative Tierwohl beogen Duitse bedrijven uit de landbouw, vleessector en retail sinds januari dit jaar het dierenwelzijn in de veehouderij te verbeteren. Het initiatief heeft meetbare maatregelen voor dierenwelzijn opgesteld, die naar eigen zeggen verder gaan dan de wettelijke eisen in Duitsland.

Veehouders die deze maatregelen vrijwillig in hun bedrijfsvoering implementeren, krijgen ongeacht de marktprijs een bepaalde vergoeding. Met het bedrag dat retailers per verkochte kilo vlees bijdragen, financieren zij deze vergoedingen.  

Groter draagvlak

Schwarz-Gruppe heeft besloten zijn bijdrage te verhogen naar € 0,06 per verkochte kilo vlees. Hierdoor verwacht het bedrijf dat het initiatief een groter draagvlak krijgt. Als voorwaarde stelt het bedrijf dat ook andere aangesloten partijen hun bijdrage verdubbelen.

Word nu Free Member: gratis nieuwsbrief en online toegang tot meer nieuws en achtergronden.

Bron: Deutscher Bauernverband | Foto: Sam Michel, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail