03-09-2015 09:24 | Door: Chris Thijssen

In Eatsa, een nieuw fastfood-restaurant in San Francisco, werkt geen bedieningspersoneel. In plaats daarvan draait het restaurant bijna volledig op technologie, zoals Ipads.

Wie bij Eatsa komt eten, plaatst zijn bestelling op een aanwezige Ipad en rekent vervolgens elektronisch af met zijn creditcard. Koks, die wel in het restaurant werken, plaatsen de gerechten na bereiding in glazen hokjes in een ander gedeelte van het restaurant.

Zodra de bestelling klaar is, verschijnen de naam van de klant en een bijbehorend nummer op een scherm. Het nummer geeft aan in welk hokje de klant zijn bestelling kan vinden. Die kan vervolgens worden meegenomen of ter plekke aan een tafel worden opgegeten.

Kleinere voetafdruk

Het restaurant is het eerste project van Keenwawa, een start-up uit Silicon Valley. De oprichters willen fastfood gezonder, toegankelijker en efficiënter maken.  

“De kern van wat we proberen te doen is de snelheid, prijs en toegankelijkheid van fastfood optimaal op elkaar afstemmen, terwijl we onze voetafdruk verkleinen”, zegt Tim Young, een van de oprichters en CEO van Keenwawa, tegen QSR Magazine.

Het hoofdbestanddeel van alle gerechten is dan ook quinoa. Volgens de oprichters is dit de ideale vervanger van dierlijke eiwitten. De productie van quinoa vergt slechts een dertigste van de energie die nodig is voor productie van de meeste vleesproducten, stellen zij.

Bron: Eatsa, QSR Magazine | Foto: Eatsa