04-09-2015 10:07 | Door: Chris Thijssen

Belgische supermarkten, fastfoodketens en restaurants doen deze maand voor het eerst mee aan de Bewuste Visweek. Hiermee willen ze consumenten aansporen duurzame vis te kopen.

De Bewuste Visweek, die van 7 tot en met 13 september plaatsvindt, is een initiatief van het Wereld Natuur Fonds (WNF), de Marine Stewardship Council (MSC) en de Aquaculture Stewardship Council (ASC). Tijdens deze week staan zeeproducten centraal die op een duurzame manier verkregen zijn.

De deelnemende Belgische supermarkten zijn Albert Heijn, Aldi, Carrefour, Delhaize, Lidl en Spar. Daarnaast doen de fastfoodketens McDonald’s en Quick mee. Ook is een aantal topchefs van Belgische restaurants aangetrokken als ambassadeurs van de campagne.

Met verschillende acties maken de deelnemende partijen de consument ervan bewust dat hij of zij zelf kan bijdragen aan een gezonde zee, door te kiezen voor vis met een ASC- of MSC-keurmerk.

Nederlandse supermarkten

In Nederland wordt de Bewuste Visweek al langer georganiseerd. Dit jaar vindt de bewustwordingsweek plaats van 21 tot en met 27 september. In ons land doen bijna alle supermarkten mee.

Bron: Bewuste Visweek | Foto: DuurzaamBedrijfsleven