Better Holidays-aanpak ANVR moet touroperators verduurzamen

ANVR

17-09-2015 12:09 | Door: Chris Thijssen

De ANVR geeft zijn duurzaamheidsbeleid opnieuw vorm. Onder de naam Better Holidays biedt de vereniging praktische trainingen en tools waarmee reisorganisaties kunnen verduurzamen.

Dat schrijft TravMagazine. De Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) komt met een nieuwe aanpak, waarmee reisorganisaties hun activiteiten kunnen verduurzamen. In tegenstelling tot de oude aanpak, richt de nieuwe Better Holidays-aanpak zich volgens de vereniging meer op actie in plaats van theoretische kennis.

Stappenplan

De belangenbehartiger voor reisorganisaties lanceert Better Holidays tijdens de Vakantiebeurs in januari 2016. In eerste instantie richt de ANVR zich hiermee op de touroperators. Hierbij worden vijf stappen onderscheiden. Zo moeten touroperators kennis vergaren, bewust worden en een actieplan opstellen.

Daarnaast moeten ze leveranciers, zoals hotels en excursieaanbieders, betrekken. Vervolgens is het de bedoeling dat de duurzame activiteiten met consumenten worden gecommuniceerd. Ten slotte moeten de touroperators hun prestaties meten.

Na de lancering op de Vakantiebeurs verwacht de ANVR van elke touroperator dat minimaal één medewerker zich richt op de Better Holidays-aanpak.

Duurzame business

Volgens de ANVR gaat het hierbij om de juiste balans tussen enerzijds verplichtend en anderzijds motiverend. "We richten ons in eerste instantie op minstens de duurzaamheidscoördinator van de touroperator”, zegt Gerben Hardeman, projectmanager Duurzaam Toerisme van de ANVR, tegen TravMagazine.

"Maar wel met de intentie om met Better Holidays binnen de reisorganisatie te verbreden en te verdiepen. Op die manier streven we naar betrokkenheid van meerdere collega’s bij de te ontwikkelen acties.”

Volgens de ANVR richt Better Holidays zich op een betere ervaring voor de klant, wat ook beter voor de business zou zijn. Hardeman: “We willen bedrijven het inzicht bieden dat deze aanpak onderdeel van je bedrijf moet zijn en dat dit ook goed is voor je reputatie.”

Word nu Free Member en download GRATIS alle infographics met de belangrijkste ontwikkelingen.

Bron: travmagazine, ANVR | Foto: 晧瑋 李, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail