17-09-2015 16:03 | Door: Chris Thijssen

HelloFresh, de start-up die wereldwijd duurzame maaltijdboxen aanbiedt, heeft in een nieuwe investeringsronde € 75 mln opgehaald. De maaltijdboxendienst is daarmee nu € 2,6 mrd waard.

Dat meldt het Duitse bedrijf Rocket Internet, controlerend aandeelhouder van Hello Fresh, in een persbericht. De Schotse vermogensbeheerder Baillie Gifford steekt € 75 mln groeigeld in de aanbieder van maaltijdboxen.

In maart van dit jaar lag de waarde van HelloFresh al op € 2 mrd. Na deze kapitaalinjectie wordt HelloFresh gewaardeerd op € 2,6 mrd. 

4 miljoen maaltijdboxen

HelloFresh is wereldwijd de grootste aanbieder van thuisbezorgde verse maaltijdboxen. Het bedrijf levert momenteel meer dan 4 miljoen maaltijdboxen per maand, aan huishoudens over de hele wereld. De netto-omzet van het bedrijf groeide in 2014 met 391,8 procent ten opzichte van 2013. 

De aanbieder zegt zoveel mogelijk lokaal in te kopen. Daarnaast gaan de maaltijdboxen volgens het bedrijf voedselverspilling tegen, omdat de inhoud wordt afgestemd op de gebruiker en specifieke recepten.

Wat het doel is van de kapitaalinjectie van Baillie Gifford is niet duidelijk. Volgens Het Financieele Dagblad zit het beheerd vermogen van het bedrijf van ruim £ 114 mrd (ongeveer € 156 mrd) vooral in gevestigde bedrijven als Amazon, Google en Ryanair.

Bron: Rocket Internet, Het Financieele Dagblad| Foto: SITS Girls , via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)