29-09-2015 09:38 | Door: Chris Thijssen

McDonald’s introduceert in de Duitse vestigingen zijn eerste biologische hamburger. Hiermee speelt de fastfoodketen in op de groeiende vraag naar biologisch.

Dat schrijft de Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). Alleen het vlees van de McB, zoals de hamburger gaat heten, is biologisch. De overige ingrediënten, zoals het broodje, de groenten, kaas en sauzen, zijn dat nog niet.

In eerste instantie start de fastfoodketen in Duitsland vanaf 1 oktober in meer dan 1.400 vestigingen met een pilotverkoop van de biologische burgers. Voor deze pilot, die enkele weken duurt, zijn volgens Beeck honderden tonnen biologisch gehakt nodig. Het gehakt komt van Duitse en Oostenrijkse veehouders.

Vraag naar biologisch

Volgens de FAZ reageert McDonald’s Duitsland met de introductie van de bio-burger op het succes van nieuwe hamburgerketens als Hans im Glück, die veelal met biologische producten werken.

“Andere aanbieders hebben ons aangespoord anders te gaan denken en ons opnieuw te oriënteren”, zegt Holger Beeck, Deutschland-Chef bij McDonald’s, tegen de FAZ. “Er is een groeiend klantenbestand dat biologisch wil.”

Door de verschuiving van de consumentenvraag naar biologische en gezonde producten, daalden de inkomsten van McDonald's in 2014 wereldwijd met 15 procent.

Met de stap naar een biologische burger speelt de fastfoodketen in op de veranderende vraag van de consument. Om dezelfde reden kondigde McDonald's eerder deze maand aan in zijn vestigingen in de Verenigde Staten en Canada geen kooi-eieren meer te verkopen.

Bron: Frankfurter Allgemeine Zeitung | Foto: McDonald’s