McDonald's Duitsland krijgt primeur van bio-burger

McDonald's

29-09-2015 09:38 | Door: Chris Thijssen

McDonald’s introduceert in de Duitse vestigingen zijn eerste biologische hamburger. Hiermee speelt de fastfoodketen in op de groeiende vraag naar biologisch.

Dat schrijft de Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). Alleen het vlees van de McB, zoals de hamburger gaat heten, is biologisch. De overige ingrediënten, zoals het broodje, de groenten, kaas en sauzen, zijn dat nog niet.

In eerste instantie start de fastfoodketen in Duitsland vanaf 1 oktober in meer dan 1.400 vestigingen met een pilotverkoop van de biologische burgers. Voor deze pilot, die enkele weken duurt, zijn volgens Beeck honderden tonnen biologisch gehakt nodig. Het gehakt komt van Duitse en Oostenrijkse veehouders.

Vraag naar biologisch

Volgens de FAZ reageert McDonald’s Duitsland met de introductie van de bio-burger op het succes van nieuwe hamburgerketens als Hans im Glück, die veelal met biologische producten werken.

“Andere aanbieders hebben ons aangespoord anders te gaan denken en ons opnieuw te oriënteren”, zegt Holger Beeck, Deutschland-Chef bij McDonald’s, tegen de FAZ. “Er is een groeiend klantenbestand dat biologisch wil.”

Door de verschuiving van de consumentenvraag naar biologische en gezonde producten, daalden de inkomsten van McDonald's in 2014 wereldwijd met 15 procent.

Met de stap naar een biologische burger speelt de fastfoodketen in op de veranderende vraag van de consument. Om dezelfde reden kondigde McDonald's eerder deze maand aan in zijn vestigingen in de Verenigde Staten en Canada geen kooi-eieren meer te verkopen.

Word nu Free Member en ontvang de laatste duurzame ontwikkelingen gratis in je inbox. Met nu tijdelijk een GRATIS digitaal exemplaar van ons magazine.

Bron: Frankfurter Allgemeine Zeitung | Foto: McDonald’s

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail