29-09-2015 12:29 | Door: Chris Thijssen

Tui Group wil jaarlijks 10 miljoen duurzamere vakanties per jaar aanbieden. Om dat te bereiken, lanceert de reisorganisatie de Better Holidays, Better World-strategie.

De reisorganisatie Tui Group, waar Tui Nederland onder valt, heeft een nieuwe strategie voor duurzaam toerisme opgezet. De Better Holidays, Better World-strategie is opgebouwd rond drie pijlers, waarmee Tui Group de toekomst van duurzaam toerisme vormgeeft. Deze pijlers zijn elk onderbouwd door negen ambities.

Zo neemt Tui zich voor om in 2020 de CO2-uitstoot van zijn luchtvaartmaatschappijen, cruises en grondoperaties met 10 procent te verminderen. Ook wil de reisorganisatie 10 miljoen groenere en eerlijke vakanties per jaar aanbieden en €10 mln per jaar investeren om de positieve impact van toerisme te versterken.  

De drie pijlers van de nieuwe strategie richten zich op Tui’s operaties, het volledige vakantieproces, de reizigers en de gehele reissector. Hiermee zegt Tui Group te willen beïnvloeden, innoveren en investeren in duurzamer toerisme.

Voorbeeldfunctie

“Onze Better Holidays, Better World-strategie is de volgende spannende stap die onze organisatie neemt op het gebied van duurzaamheid”, zegt Fritz Joussen, CEO van Tui Group, in een persbericht.

Volgens de CEO draagt toerisme, naast voordelen voor de reisbestemmingen, ook bij aan de uitputting van natuurlijke bronnen. “Onze focus ligt daarom op het stimuleren van een systematische verandering naar meer duurzaam toerisme-activiteiten en een sterk duurzaam beleid. We willen daarin een voorbeeldfunctie vervullen.”

Om de nieuwe duurzaamheidsstrategie te realiseren en om daarmee op grote schaal invloed te hebben, werkt Tui samen met klanten, leveranciers, onderwijs- en opleidingsinstellingen, regeringen en organisaties van de Verenigde Naties.

Reisbrancheorganisatie ANVR presenteerde onlangs, onder de naam Better Holidays, ook een vernieuwd duurzaamheidsbeleid. 

Bron: Tui Group | Foto: Tui Group