3D-geprinte tussenzool van Adidas is ‘productiedoorbraak’

09-10-2015 12:02 | Door: Chris Thijssen

Adidas lanceert een nieuwe 3D-geprinte tussenzool voor hardloopschoenen. De zool kan worden aangepast aan de dempingsbehoeften van een persoon.

Voor de nieuwe Futurecraft 3D-zool gebruikt Adidas een combinatie van materialen en processen. Hiervoor werkte het sportkledingmerk samen met het Belgische 3D-printbedrijf Materialise.

De nieuwe werkwijze maakt het mogelijk de mate van ondersteuning en demping van de zool op de wensen van een consument af te stemmen. Adidas spreekt van een ‘doorbraak die de productie van hardloopschoenen naar het volgende niveau brengt’.

Schoenen op maat

Het 3D-concept is onderdeel van de Futurecraft Series, een vooruitkijkend initiatief dat door open source-samenwerking en -vakmanschap innovatie in de productieketen wil bevorderen.

Het is de bedoeling dat consumenten uiteindelijk een Adidas-winkel binnengaan, kort op een loopband rennen en vervolgens een 3D-geprinte hardloopschoen op maat krijgen.

Eerder zei Adidas-directeur Glenn Bennet al dat Adidas de komende jaren winkels wil openen waar consumenten hun schoenen en kleding naar wens kunnen laten maken.

Word nu Free Member: gratis nieuwsbrief en online toegang tot meer nieuws en achtergronden.

Bron: Adidas

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Onze Loyalty Partners

Nieuws over retail en groothandel

Supermarkten, warenhuizen, horeca, kledingmerken en andere retailers zetten voortdurend stappen om hun activiteiten te verduurzamen. Deze sectorpagina brengt nieuws over zaken als assortiment, afval en recycling, logistieke ontwikkelingen en de consumentenwens. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Groothandel & Retail