22-10-2015 10:24 | Door: Chris Thijssen

De start-up Deterra is een crowdfundingcampagne gestart om verder te groeien. De online aanbieder van lokale producten wil € 300.000 ophalen.

Via de Oneplanetcrowd-campagne zoekt Deterra nieuwe investeerders voor een lening met een looptijd van zestig maanden. De investeerders kunnen ook aandeelhouder worden van Deterra.

Deterra, sinds kort gevestigd in De Jamfabriek in Den Bosch, geeft boeren uit de omgeving van Den Bosch en Eindhoven de mogelijkheid tot het online verkopen van producten aan inwoners uit de regio. Voor de producten, van zuivel en groenten tot vlees, bepalen de boeren hun eigen prijs.

Consumenten zoeken op basis van hun postcode naar producten uit de buurt. Deze kunnen ze vervolgens ophalen bij een nabijgelegen afhaalpunt. Met de gevraagde € 300.000 wil Deterra zijn dienst in heel Nederland uitrollen.

Groeiende online markt

Volgens het bedrijf is de online markt voor levensmiddelen, waar de dagelijkse boodschappen onder vallen, met een groei van 34 procent ten opzichte van het tweede kwartaal in 2014 een opvallende stijger.

“Wij profiteren natuurlijk van nieuwe bewegingen op de online foodmarkt, doordat het voor veel mensen makkelijk en normaler wordt om online voeding te bestellen”, zegt Frans Broeders, oprichter van Deterra, in een persbericht.

“Het enige waar wij als Deterra ons in blijven onderscheiden, is het feit dat wij een volledig lokaal aanbod hebben”, vervolgt hij. “Hierdoor kunnen we de herkomst en transparantie over productiewijze blijven garanderen. Iets wat in de reguliere voedselketen niet mogelijk is.”

Bekijk het campagne filmpje van Deterra:

Bron: Deterra | Foto: Wongaboo, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)