Themamaand Future Leadership DuurzaamBedrijfsleven Media

Themamaand Future Leadership DuurzaamBedrijfsleven Media

Duurzame idealen zijn een drijfveer om te innoveren. Maar tussen idealisme en business cases en innovaties aan de andere zijde ligt een gapend gat. Dat gat moet worden ingevuld door een belangrijke missing link: duurzaam leiderschap.

De maand Juli staat DuurzaamBedrijfsleven Media in het teken van het thema Future Leadership. Tijdens deze themamaand gaan we te rade bij groot corporate en succesvolle start-ups. Is leiderschap een functieomschrijving of een proces? Wat kenmerkt de beslisser van de toekomst en hoe gebruikt hij duurzaamheid en creativiteit om zijn bedrijf sterker te maken? Hoe komt duurzaamheid tussen de oren van alle medewerkers en waarom is dat nodig? Hoe belangrijk is transparantie? En is duurzaamheid echt een Nederlands exportproduct dat de positie van ons land internationaal kan versterken?

Leiderschap

We hebben interviews opgelijnd met leiders binnen groot-corporate en MKB-bedrijven, startups, overheden en ondernemersorganisaties. Zo vertellen de directeur van Philips Lighting, Willem Lageweg, Bob Hutten en een aantal succesvolle startups over de wijze waarop zij innovatie en duurzaamheid verankeren in hun bedrijf. We duiken in de wereld van vernieuwende bedrijven die disruptie tot een kunst hebben verheven. De CEO van grondstoffenbedrijf Suez vertelt waarom hij samenwerking zoekt met concurrenten.

DuurzaamBedrijfsleven Media biedt diepgang en analyses over de sector-overstijgende trends en ontwikkelingen die de komende decennia gaan bepalen. Elk thema staat in het middelpunt tijdens een themamaand, waarvan we er zeven per jaar brengen. We bieden onze lezers handelingsperspectief door te tonen wat partijen uit dezelfde sector presteren. Tegelijkertijd inspireren we bedrijven door duurzame prestaties en ontwikkelingen te belichten van ondernemingen uit andere sectoren of andere schakels uit de supply chain. Elke themamaand mondt uit in een uitgave van DuurzaamBedrijfsleven Magazine.

Helder zicht

DuurzaamBedrijfsleven Media heeft niet de eindoplossing in pacht. Wel hebben we een helder zicht op feiten en ontwikkelingen binnen het thema leiderschap. Met analyse en onafhankelijke, journalistieke producties geven we concreet handelingsperspectief aan bedrijven in de hele keten.

Tegelijkertijd vragen we onze doelgroep van beslissers proactief om ideeën, visie en innovaties aan te dragen. Free Members van DuurzaamBedrijfsleven Media zijn altijd op de hoogte en kunnen reageren op onze artikelen en berichten. Premium Members hebben toegang tot alle informatie over de Future Leadership en kunnen zelf selecties maken.

Imagecredit: Sofitel Dubai DowntownCreative Commons (Copped by DuurzaamBedrijfsleven)