Themamaand Future Transport & Mobility DuurzaamBedrijfsleven Media

Themamaand Future Transport & Mobility DuurzaamBedrijfsleven Media

Het vervoer van personen en goederen ziet er over een paar decennia compleet anders uit dan nu. Files en bunkerolie bestaan niet meer. Elektrisch vervoer, big data en verregaande automatisering maken het mogelijk dat verkeersstromen veel efficiënter georganiseerd worden en dat de uitstoot van CO2 en schadelijke emissies flink omlaag kan.

Door snelle veranderingen wordt het beheersen, optimaliseren en monitoren van vervoersstromen belangrijker dan puur het vervoeren

In maart 2016 dook DuurzaamBedrijfsleven Media in de toekomst van het vervoer. We belichtten innovaties en bedrijven die voorop lopen in duurzame vervoer van personen en goederen over land, via het water en door de lucht.

Dit waren de 3 best gelezen artikelen:

‘Tesla en Toyota bedreigen business Essent en Nuon’

Tesla Model 3: elektrisch rijden voor de massa

Elektrische Quantino rijdt 14 uur non-stop op flowbatterijen

Stromen beheersen

Transport en logistiek zijn een onmisbaar onderdeel in de supplychain van alle sectoren. Ketens en stromen van grondstoffen en producten veranderen door de opkomst van circulaire businessmodellen, nieuwe productiemethoden en veranderend consumentengedrag. Logistiek krijgt de vorm van retourlogistiek, online verkoop moet gekoppeld worden aan de levering van producten in de fysieke wereld. Door deze snelle veranderingen wordt het beheersen, optimaliseren en monitoren van vervoersstromen belangrijker dan puur het vervoeren.

Met nieuws, achtergronden, interviews en infographics liet DuurzaamBedrijfsleven zien hoe transport en logistiek zich ontwikkelen. Ook zochten we verdieping tijdens ons online radioprogramma DuurzaamBV Radio, waaruit interviews en podcasts terugkomen op ons platform.

Innovaties en de businessmodellen

Themamaanden van DuurzaamBedrijfsleven monden uit in de presentatie van een magazine, waarin we de beste, urgentste en mooiste content bundelen. Onderdeel van de content online en in het magazine zijn analyses van de belangrijkste innovaties en de businessmodellen in alle modaliteiten.

DuurzaamBedrijfsleven Media heeft niet de eindoplossing in pacht. Wel hebben we een helder zicht op feiten en ontwikkelingen in de sector. Met analyse en onafhankelijke, journalistieke producties geven we concreet handelingsperspectief aan bedrijven in de hele keten.

Tegelijkertijd vragen we onze doelgroep van beslissers proactief om ideeën, visie en innovaties aan te dragen. Free Members van DuurzaamBedrijfsleven Media zijn altijd op de hoogte en kunnen reageren op onze artikelen en berichten. Insider Members ontvangen het laatste magazine in print en alle andere magazines digitaal. Premium Members hebben toegang tot alle informatie over Future Transport & Mobility en kunnen zelf selecties maken.

Voor deze themamaand werkte DuurzaamBedrijfsleven Media samen met onder meer Volvo Cars Nederland en ABB.

containers