Wessanen groeit door ‘revolutie’ van duurzame voeding

Clipper

19-02-2016 12:01 | Door: Chris Thijssen

Natuurvoedingsconcern Wessanen, moederbedrijf van merken als Zonnatura en Clipper, profiteert van de groeiende vraag naar duurzame voedingsmiddelen.

De omzet van Wessanen groeide in 2015 met 21,6 procent naar € 523 mln. Het bedrijfsresultaat kwam uit op € 34,7 mln, 47 procent hoger dan het jaar ervoor. Dat leidde tot een nettowinst van € 37,3 mln.

Volgens Wessanen is de omzetgroei te danken aan de groeiende vraag naar biologische voeding. Het concern, dat vooral actief is op de Europese markt van biologische voedingsmiddelen, verwacht daar ook dit jaar van te profiteren.

“Er is sprake van een voedselrevolutie waarbij mensen van ‘Big Food’ overstappen naar gezondere, duurzamere alternatieven”, zegt Wessanen-CEO Christophe Barnouin in een statement. “We staan nog maar aan de start van een langdurige trend en we zijn in een unieke positie om aan deze ontwikkeling bij te dragen.”

Biologisch merkenpakket

De CEO stelt dat onder meer de bouw aan een sterker merkenpakket heeft bijgedragen aan de groei. Zo kocht Wessanen onlangs het biologische theemerk Piramide, als aanvulling op de merken Zonnatura en Clipper.

“Onze inspanningen om onze operaties te upgraden, werpen hun vruchten af”, zegt Barnouin. “We verscherpen ons profiel als een van de weinige beursgenoteerde bedrijven met een volledige focus op de markt van gezonde en duurzame voeding.”

Word nu Free Member en ontvang de laatste duurzame ontwikkelingen gratis in je inbox. Met nu tijdelijk een GRATIS digitaal exemplaar van ons magazine.

Bron: Wessanen | Foto: Wessanen (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Priority Partner voor de sector Voeding & Dranken

Nieuws over voeding en dranken

Aanbod van gezond eten is van belang om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden. Hierbij spelen vitaminen een grote rol, maar ook eiwitrijke voeding is van belang. Producenten van voedsel en dranken werken aan productiemethoden voor producten die duurzaam worden geproduceerd, langer houdbaar zijn en voldoende voedingsstoffen bieden. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Voeding & Dranken