12-05-2016 15:08 | Door: Chris Thijssen

Natuurvoedingsconcern Wessanen, moederbedrijf van merken als Zonnatura en Clipper, neemt het Franse biologische koffie- en theemerk IneoBio over.

IneBio produceert biologische koffie en thee, waaronder het koffiemerk Destination In 2015 behaalde het bedrijf een omzet van € 21 mln. Het bedrijf, met een productielocatie in Bordeaux, heeft 76 werknemers.

Welk bedrag Wessanen voor de overname vrijmaakt, maakt het bedrijf niet bekend. Analist Alan Vandenberghe van KBC Securities schat echter dat IneBio € 40 mln tot € 50 mln waard is, schrijft Belegger.nl.

Volgens Christophe Barnouin, CEO van Westsanen, past de overname van IneoBio en Destination in de strategie van Wessanen. Zo zou de overname de R&D- en productiecapaciteit versterken, wat verdere groei van de merken in Europa mogelijk maakt.

Vraag naar biologisch

Het natuurvoedingsconcern profiteert naar eigen van de groeiende vraag naar duurzame voedingsmiddelen. In 2015 groeide de omzet van Wessanen met 21,6 procent naar € 523 mln.

“Er is sprake van een voedselrevolutie waarbij mensen van ‘Big Food’ overstappen naar gezondere, duurzamere alternatieven”, zei Barnouin in februari. “We staan nog maar aan de start van een langdurige trend en we zijn in een unieke positie om aan deze ontwikkeling bij te dragen.”

Bron: Wessanen, Belegger.nl | Foto: public domain